اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس:

پروژه جانانلو ـ کلیبر از افتخارات دولت در خدمت به مناطق محروم است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح جاده کلیبر ـ جانانلو یکی از آرزوهای دیرینه مردم منطقه بود که در دولت دهم محقق شد.

پروژه جانانلو ـ کلیبر از افتخارات دولت در خدمت به مناطق محروم است

به گزارش خبرگزاری فارس از کلیبر، ارسلان فتحی‌پور ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پروژه بزرگ جاده کلیبر ـ جانانلو این جاده مهم و استراتژیک را یکی از افتخارات دولت خدمتگزار در زمینه محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر توسعه‌ یافته برشمرد.

وی گفت: با بهره‌برداری از این جاده ضمن تسهیل در ارتباط مرکز استان و شهرستان کلیبر به مناطق مرزی، رونق صنعت گردشگری منطقه ارسباران در کنار افزایش گردشگران و توسعه منطقه نقش اساسی محقق شده و این طرح بزرگ ملی این توانمندی‌ها را بیشتر نمایان خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، منطقه ارسباران خصوصاً شهرستان کلیبر و خداآفرین را به دلیل استعداد بالقوه خدادادی در حوزه گردشگری و کشاورزی یکی از مناطق بکر و پرجاذبه ایران اسلامی ذکر کرد.

وی افزود: تمام تلاش و همت مسئولان منطقه بر این است که با برنامه‌ریزی مناسب، جذب امکانات دولتی و بخش خصوصی بتوانیم در رونق اقتصادی منطقه نقش خود را ایفا کنیم.

فتحی‌پور در سخنان خود واقع شدن قسمتی از منطقه اقتصادی ـ تجاری ارس در شهرستان خداآفرین را از دیگر قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی عنوان کرد.

وی افزود: با اجرای پروژه ملی جاده کلیبر ـ جانانلو شاهد بهره‌مندی سرمایه‌گذاران از راه ارتباطی مناسب و امن بوده و ارتباط با مناطق مرزی و مرکز استان تسهیل خواهد شد.

نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده جانانلو ـ کلیبر یکی از جاده‌های مهم دسترسی به منطقه مرزی خداآفرین و نوار مرزی است که عملیات اجرایی آن در سال 75 در قالب طرح ملی آغاز شده و از سال 75 تا 83 فقط چهار کیلومتر کار شده بود و از پروژه ملی به استانی تنزل یافته بود که با پیگیری‌های انجام شده و در دولت نهم و دهم در زمینه سیاست‌های محرومیت‌زدایی دولت و توجه به مناطق محروم به بهره‌برداری رسید.

این گزارش حاکی‌ است، جاده درجه یک کلیبر ـ جانانلو  به طول 40 کیلومتر است که 15 کیلومتر از این مسیر توسط وزارت راه و شهرسازی با اعتبار 45 میلیارد ریال و 25 کیلومتر دیگر توسط وزارت نیرو با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال اجرا شده است.

جاده کلیبر ـ جانانلو یکی از جاده‌های حیاتی و شاهرگ ارتباطی دشت مغان و مناطق مرزی شهرستان کلیبر به مرکز استان است که فاصله کلیبر تا خداآفرین را 80 کیلومتر کاهش می‌دهد.

هدف از احداث این جاده علاوه بر تسهیل در تردد و جلوگیری از سوانح رانندگی، رونق اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری عنوان شده است. 

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول