اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه یک مشهد خبر داد

اتمام پروژه احمدآباد مشهد تا آبان‌ ماه سال 1391

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه یک مشهد از اتمام پروژه خیابان احمدآباد تا آبان‌ ماه سال جاری خبر داد.

اتمام پروژه احمدآباد مشهد تا آبان‌ ماه سال 1391

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود ایاز عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از حفاری‌های صورت گرفته در خیابان احمدآباد به منظور راه‌اندازی خط یک قطارشهری بهسازی این خیابان که یکی از محور‌های حساس شهر مشهد است در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این پروژه در دو فاز و در بخش‌های پیاده‌روسازی، اصلاح فضای سبز، روشنایی معابر و نورپردازی آیلند میانی و همچنین اجرای کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی در حال انجام است.

شهردار منطقه یک مشهد با اشاره به فاز یک این پروژه گفت: فاز یک این پروژه حدفاصل میدان ملک‌آباد تا احمدآباد است که در حال حاضر اجرای آن 100 درصد به اتمام رسیده است.

ایاز از بهسازی عبور و مرور دراین محور خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌های بهسازی محور خیابان احمدآباد تاکید بر پیاده محور بودن این خیابان است تا شهروندان بتوانند از فضایی امن برای تردد استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این مهم در این پروژه عرض پیاده‌روهای این خیابان با افزایش 30 درصدی به 10 متر رسیده است.

شهردار منطقه یک مشهد همچنین از ایجاد مسیر نابینایان در پیاده‌روهای این خیابان خبر داد و بیان کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته ایجاد خطوط بساوایی برای نابینایان و همچنین سرعتگاه و سرعتگیر در معابر اصلی و فرعی این خیابان است.

ایاز ادامه داد: از جمله سایر اقدامات صورت گرفته ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری طبق طرح مورد تایید سازمان ترافیک در این خیابان است.

وی همچنین با اشاره به حل مشکل آبگرفتگی خیابان احمدآباد گفت: با اجرای کامل کانال آب‌های سطحی خیابان احمدآباد مشکل آبگرفتگی در این محور برطرف خواهد شد.

شهردار منطقه یک مشهد درباره فاز دو پروژه احمدآباد تصریح کرد: فاز دو این پروژه حدفاصل تقاطع احمدآباد تا میدان تقی‌آباد است که با پیشرفت 75 درصدی در حال انجام است.

ایاز همچنین تصریح‌کرد: به منظور انجام پروژه احمدآباد تاکنون 5 میلیارد تومان هزینه شده که برای اتمام آن دو میلیارد تومان دیگر نیز اعتبار نیاز است.

به گفته وی این این پروژه تا آبان‌ماه سال جاری به اتمام  می‌رسد.

شهردار منطقه یک مشهد ادامه داد: در حال حاضر جدول‌گذاری کل پروژه 80 درصد، پیاده روسازی 75 درصد، غلاف گذاری آب و برق 100 درصد و روشنایی معابر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ایاز درباره کاشت فضای سبز در این محور گفت: از هفته آینده با آماده شدن باغچه‌ها کاشت فضای سبز در این محور آغاز خواهد شد.

از تاخیر در اجرای پروژه احمدآباد مشهد عذرخواهی می‌کنیم

وی درباره تاخیر صورت گرفته در اجرای این پروژه بیان کرد: با توجه به اینکه خیابان احمدآباد 100 سال قدمت دارد و در این مدت در آن پروژه عمرانی خاصی انجام نشده است شرکت‌های خدماتی از معارضات در این محور آگاهی کامل نداشتند.

شهردار منطقه یک مشهد گفت: یکی از عوامل تاخیر در اجرای این پروژه به ویژه از میدان احمدآباد تا تقی‌آباد وجود تاسیسات شهری از جمله شبکه‌های آب، برق، گاز و فیبرهای نوری است.

ایاز ادامه داد: با توجه به بالا بودن حجم تردد خودروها و شهروندان در این محدوده بستر برای اجرای به‌موقع آماده نبوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر مسیر رفت و آمد شهروندان در خیابان احمدآباد و تقی‌آباد در حد قابل قبولی باز است اما انتظار می‌رود زمانی که پروژه‌ای در شهر اجرا می‌شود شهروندان تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

شهردار منطقه یک مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر جلساتی با شرکت‌های خدماتی به منظور هماهنگی بیشتر برگزار و در کنار آن تذکراتی نیز به پیمانکار به منظور افزایش سرعت کار داده شده است.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول