اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر علوم:

برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها نیازمند کمک حوزه هستیم

خبرگزاری فارس: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها، به طور ویژه نیازمند کمک و حمایت حوزه و روحانیت هستیم.

برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها نیازمند کمک حوزه هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، کامران دانشجو در دیدار با آیت‌الله حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری ویژه علوم انسان در کشور اظهار داشت: ما 15 کارگروه تحول و بررسی سرفصل‌های علوم انسانی را ایجاد کرده‌ایم که در این باره از کمک و مشورت برخی نهادهای حوزوی نیز بهره می‌بریم.

وی افزود: حدود 400 سرفصل در این باره بازنگری شده که 100 سر فصل آن از آغاز سال تحصیلی جدید ابلاغ شده و بقیه نیز ان‌شاءالله انجام خواهد شد.

دانشجو همچنین با اشاره به اینکه بین 10 تا 12 هزار استاد جدید جذب شده است، گفت: سعی کرده‌ایم در این فرآیند اساتیدی جذب شوند که از حیث جهان‌بینی الهی و اسلامی و نیز تسلط به علوم روز سرآمد باشند.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ابراز داشت: در رابطه با مسئله اسلامی شدن دانشگاه‌ها، در بحث متون و جذب اساتید، کارها و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، البته بسیاری از اساتید فعلی ما اساتید خوبی هستند منتهای مراتب باید فضای دانشگاه‌ها فضای اسلامی باشد.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: متاسفانه فضای دانشگاه‌های ما کپی‌برداری شده از دانشگاه‌های غربی است که از زمان رضاخان وارد کشور ما شده است.

وی ادامه داد: طبعا در راستای اسلامی کردن دانشگاه‌ها با مشکلات و مخالفت‌هایی روبه‌رو بوده‌ایم اما با این همه قدم‌های خوبی در این رابطه برداشته شده که ادامه خواهد داشت.

دانشجو در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های علما و متدینین، بحث اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌هاست گفت: اختلاط زن و مرد خلاف شرع است و این را مراجع معظم تقلید ما می‌گویند که ما دین خود را از این بزرگواران داریم.

وی با بیان اینکه ما در راستای اسلامی کردن دانشگاه‌ها نیازمند کمک حوزه و روحانیت هستیم اظهار کرد: ما 15 دانشگاه دخترانه در کشور ایجاد کرده‌ایم ضمن اینکه در برخی دانشگاه‌ها نیز پردیس‌های دخترانه راه‌اندازی کرده‌ایم و همچنین برخی کلاس‌های دانشگاهی نیز به صورت کاملا جدا قرار دارد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول