اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انعکاس در شبکه‌های داخلی و برون مرزی

اجتماع «دلدادگان ابوالفضلی» در اردبیل آغاز شد

خبرگزاری فارس: همزمان با نهم محرم و روز تاسوعا و با انعکاس رسانه‌های داخلی و برون مرزی اجتماع عظیم «دلدادگان ابوالفضلی» در دیار حسینی اردبیل آغاز شد.

اجتماع «دلدادگان ابوالفضلی» در اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل در این مراسم که همه ساله در روز تاسوعا و به یاد قمر منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل‌ العباس (ع) در پایتخت تشیع و عشق حسینی اردبیل برگزار می‌شود، هزاران دلباخته مکتب بین‌المللی حسینی گرد هم می‌آیند و ندای « یا حسین» و « یا ابوالفضل » سر می‌دهند.

در این مراسم که 2.5 ساعت به طول می‌انجامد بعد از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید مراسم با مداحی پنج تن از مداحان اجرا شده و عاشقان حسینی و ابوالفضلی در دیار اردبیل همنوا با مظلومیت شهدای دشت نینوا به ویژه سقای حرم اهل بیت عصمت و طهارت بر سر و سینه زده و ندای « لبیک یا حسین » ، « لبیک یا ابوالفضل » ، « هیهات من الذله » و شعارهای عاشورایی سر می‌دهند.

این مراسم با شکوه که در مسیرهای خیابان امام خمینی(ره)، عالی‌قاپو، قیام و میدان مصلی برگزار می‌شود، حال و هوایی معنوی پیدا کرده به طوری که همه دستجات و عزاداران حسینی از محلات مختلف در این مکان گرد هم می‌آیند و یاد و خاطره شهدای سرافراز عاشورایی را گرامی می‌دارند.

بر اساس اعلام مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل این مراسم از طریق هشت شبکه داخلی و برون مرزی پخش می‌شود تا همه عاشقان حسینی در جریان عزاداری بی‌بدیل مردمان این دیار قرار گیرند.

عبدالله مددی بیان داشت: امروز از طریق شبکه‌های یک، دو، سه، خبر، الکوثر، جام جم یک، سحر دو، شبکه شما، شبکه تهران و شبکه استانی سبلان به صورت زنده پخش شده و حتی هموطنامان در آن سوی مرزها به ویژه کشور آذربایجان قادر خواهند بود از این برنامه معنوی لذت برده و حظ ببرند.

یوسف اکبری فرماندار اردبیل نیز با بیان اینکه پایتخت عشق به ابوالفضل و حسین (ع) این روزها با میزبانی حدود 2 میلیون عاشق حسینی شور و حالی خاص پیدا کرده است، گفت: تمام نهادها و دستگاه‌های فرهنگی تلاش می‌کنند تا این برنامه با هدایت و همراهی مردم جلوه‌ای از دلباختگی مردمان این سامان را نشان دهد.

تجمع زینبیون در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پایتخت تشیع اردبیل در روز تاسوعا جلوه‌ای متفاوت پیدا کرده است به طوری که بانوان عزادار نیز در قالب تجمع زینبیون پاسدار حریم حسینی و زینبی هستند.

زنان عاشورایی با حضور در مصلای این شهر و در فضایی آکنده از مهر و محبت حسینی به همراه فرزندانشان حضور یافته و همسو با تجمع عظیم مردم اردبیل نهایت دلدادگی خود را نشان می‌دهند.

دسته‌های عزاداری بانوان به ویژه بسیجیان و بانوان تابع اندیشه زینبی در مصلای اردبیل گرد هم آمده‌اند تا در نهم محرم و در شور و شعور حسینی صلابت‌شان را به دنیا نشان دهند.

انتهای پیام/62005/مو

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول