اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه هتل آپارتمان‌داران مشهد خبر داد

شناسایی ‌5 هزار واحد اقامتی غیرمجاز در ‌مشهد‌/آمار در دنیا منحصر به فرد است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه هتل آپارتمان‌داران مشهد گفت: ‌آمار اقامتگاه‌های شهر مشهد بسیار منحصر به فرد است؛ حدود 3 هزار تا 5 هزار واحد اقامتی غیرمجاز در سطح شهر مشهد داریم و این موضوع در هیچ جایی از دنیا دیده نمی‌شود.

شناسایی ‌5 هزار واحد اقامتی غیرمجاز در ‌مشهد‌/آمار در دنیا منحصر به فرد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی آجیلیان ‌در جلسه آسیب‌شناسی صنعت هتل‌داران مشهد اظهار کرد: آمار اقامتگاه‌های شهر مشهد بسیار منحصر به فرد است؛ حدود 3 هزار تا 5 هزار واحد اقامتی غیرمجاز در سطح شهر مشهد داریم و این موضوع در هیچ جایی از دنیا دیده نمی‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 800 آپارتمان غیرمجاز با عنوان هتل آپارتمان شناسایی شده که متاسفانه تبعات این ماجرا به ما بر می‌گردد.

آجیلیان خاطر نشان کرد: با توجه به امکانات و خدمات بی‌کیفیت این اماکن غیرمجاز که مانع توسعه شهری می‌شود، همچنین ضربه سنگینی به کیفیت خدمات می‌زند.

رئیس اتحادیه هتل آپارتمان‌داران مشهد تصریح کرد: نکته جالب ماجرا وجود اقامتگاه‌های غیرمجاز مملو از مسافران است که در ایام پیک نخست ظرفیت هتل‌های غیررسمی و غیرمجاز تکمیل می‌شود در حالی ‌که دقیقا باید برعکس این موضوع باشد.

وی اظهار کرد: در صحبت‌های مسئولان گاهی شنیده می‌شود که هتل‌ها بیشتر برای قشر ثروتمند جامعه است در حالی‌که قیمت بسیار پائینی را برای هتل‌ها در نظر گرفته‌ایم و قشر متوسط جامعه نیز می‌توانند به‌راحتی در هتل‌ها اقامت داشته باشند.

آجیلیان یادآور شد: یکی از چالش‌های ما بحث مسافرکش‌ها است که می‌توان گفت مسافر‌کش‌های مشهد حکم بازار‌یاب را برای این اماکن غیرمجاز دارند و حتی پورسانت دریافت می‌کنند.

وی افزود: در 16 سال اخیر رشد زیادی در بحث هتل آپارتمان‌ها داشته‌ایم و هتل آپارتمان‌های مشهد برای جذب بیشتر مسافران کیفیت تجهیزات و خدمات خود را بالا برده‌اند و در عین حال قیمت خود را پایین آورده‌اند.

آجیلیان بیان کرد: اگر خوب دقت کنیم تقریبا تمام مشکلات صنعت هتل‌داران به اقامتگاه‌های غیرمجاز برمی‌گردد و متاسفانه اتحادیه بیشتر وقت خود را صرف برخورد با این واحدهای غیرمجاز می‌کند و دیگر وقت نمی‌کند به بحث ابتکار و خلاقیت هتل‌ها برسد.

انتهای پیام/70003/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول