اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر رشت:

جمعیت رشت به 760 هزار نفر رسید

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: جمعیت شهرستان رشت از 500 هزار نفر به حدود 760 هزار نفر رسیده است که این امر نیاز شهرداری به داشتن مناطق بیشتر را افزایش می‌دهد.

جمعیت رشت به 760 هزار نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمود مباحی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درباره رشت باید شفاف‌سازی صورت گیرد، اظهار کرد: مردم عملکرد شورا و شهرداری را قضاوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان تمام اقدام‌های انجام شده در رشت را تعریف کرد، گفت: اقدام‌های صورت گرفته در دوره‌های فعالیت شورای شهر باید مقایسه شوند تا نتیجه‌ای قابل قبول به دست آید.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نگاه امروز مردم نسبت به شهرداری را متفاوت‌تر از گذشته دانست و افزود: در گذشته مردم خدمات شهرداری را جمع‌آوری زباله، نظارت بر ساخت و سازها و فضای سبز می‌دانستند اما امروزه دیدگاه‌ها نسبت به شهرداری تغییر کرده و شهرداری در مباحث مربوط به آسیب‌های فرهنگی، بهداشت، محیط زیست و ... پاسخگوی نیاز مردم است.

وی، با بیان اینکه در گذشته رشت دارای یک پارک بود، تصریح کرد: در حال حاضر چند پارک به همراه وسایل ورزشی برای مردم ایجاد شده که این امر نشانه توجه شهرداری به این شهر است.

مباحی به اعتبارات مصوب شهرداری از سال‌های گذشته تاکنون اشاره کرد و یادآور شد: در سال 86 بودجه تصویب شده شورا و شهرداری 30 میلیارد تومان بود که 10 میلیارد تومان آن غیرنقدی و 20 میلیارد تومان نقدی بود اما امروزه این بودجه به 200 میلیارد تومان رسیده که 150 میلیارد تومان آن نقدی و 50 میلیارد تومان غیرنقدی است که حاصل تلاش تمام اعضای شهرداری، مدیران و مسئولان محسوب می‌شود.

وی 38 درصد بودجه مذکور را جاری و 62 درصد را عمرانی نامید و اضافه کرد: اداره‌ها به شهرداری بدهکار هستند و باید بدانند پولی که به دست می‌آید صرف حقوق پرسنل شهرداری و عمران و آبادانی رشت می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت درباره انتقادهای صورت گرفته در عزل و نصب مدیران شهرداری رشت توسط شهردار، افزود: هیچ‌یک از اعضای شورای شهر رشت در عزل و نصب مدیران شهرداری دخالت ندارند ضمن اینکه این حق شهردار است تیم مورد نظرش را خودش انتخاب کند و تغییرات را انجام دهد.

وی از تبدیل شهرداری رشت به پنج منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: جمعیت شهری رشت از 500 هزار نفر به حدود 760 هزار نفر افزایش یافته و تعداد مناطق شهرداری باید بیشتر از پنج منطقه شود.

مباحی همکاری و همراهی مسئولان شهرداری و شورا را در رونق و توسعه شهر رشت تاثیرگذار خواند.

انتهای پیام/2300/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول