اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

در مصاحبه با رویترز

تاجر ایرانی تحریم شده هرگونه رابطه با دولت ایران را تکذیب کرد

خبرگزاری فارس: یک تاجر ایرانی که در فهرست تحریم جدید اتحادیه اروپا به نقض تحریم‌ها علیه ایران متهم شده است، هرگونه رابطه با دولت ایران را تکذیب کرد.

تاجر ایرانی تحریم شده هرگونه رابطه با دولت ایران را تکذیب کرد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، بابک زنجانی که اخیرا توسط اتحادیه اروپا به نقض تحریم‌ها علیه ایران متهم شده است، در گفت‌وگو با رویترز با تکذیب این اتهام، گفت: بانک و دیگر شرکت‌های متعلق به من هیچ فعالیت اشتباه و غیرقانونی انجام نداده‌اند و با دولت ایران همکاری ندارند.

وی یک روز پس از اعمال تحریم‌ها افزود: این اقدام یک اشتباه است و بانک «فرست اسلامیک بنک» در مالزی و بیش از 60 شرکت متعلق به من هیچ فعالیت غیرقانونی نداشته‌اند.

بر اساس این گزارش، در آخرین تحریم تصویب شده علیه ایران توسط اتحادیه اروپا در ماه اکتبر که شنبه به اجرا درآمد، زنجانی در معرض قوانین محدودکننده‌ای قرار گرفته است و شرکت‌ها و افراد اروپایی از انجام مبادلات تجاری با وی منع شده‌اند.

بر اساس تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا، زنجانی یک تسهیل‌کننده اصلی مبادلات نفتی ایران و انتقال‌دهنده پول نفت این کشور معرفی و بانک وی نیز به کانال پرداخت‌های نفتی ایران متهم شده است.

زنجانی تصریح کرد: ماهیت پیچیده مبادلات شرکت‌های من شامل مبالغ عظیمی است که ممکن است مقامات اتحادیه اروپا را به اشتباه انداخته باشد.

این تاجر ایرانی اضافه کرد: من گذرنامه ایرانی دارم و مبالغ زیادی به شرکت‌های خودم در سراسر جهان می‌فرستم، این امر سبب شده است، آنها فکر کنند ما به جایی وابسته هستیم.

بابک زنجانی توضیح داد: 64 یا 65 شرکت در گروه من در صنایعی مانند لوازم آرایشی، مواد غذایی، نفت و هواپیمایی فعالیت می‌کنند. در پایگاه اینترنتی «گروه سورینت» حداقل نام 12 شرکت وجود دارد که اکثرا در امارات و برخی در ترکیه مستقر هستند.

این تاجر ایرانی با تکذیب اتهام اتحادیه اروپا در مورد هرگونه روابط تجاری شرکت نفتی وی با نام «اینترنشنال سیف ایل» با ایران، گفت: دوست دارم، آنها به من اسناد چگونگی فعالیت من برای ایران را نشان دهند. برای مثال آنها می‌گویند ما با صنعت نفت ایران همکاری داشته‌ایم، درحالی‌که شرکت نفتی من هیچ ارتباطی با ایران ندارد و در عراق فعالیت می‌کند.

زنجانی تاکید کرد: من یک ایرانی هستم، اگر دولت ایران از من درخواست کمک می‌کرد، این را انجام می‌دادم، اما آنها هرگز چنین درخواستی نکردند، من تنها تجارت شخصی خود را انجام می‌دهم.

وی افزود: تاکنون هیچ بازخورد منفی از سوی مشتریان خود به علت تحریم‌های اعمال شده جدید دریافت نکرده‌ام، ما هیچ حمایت مالی از دولت ایران دریافت نکرده‌ایم، اما این برای سابقه فعالیت تجاری من بد است که تحریم شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول