اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار لنجان:

شایعه آلودگی برنج لنجان، سیاه‌نمایی بازار برای رقابت اقتصادی است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار لنجان گفت: هر چند کشت برنج لنجان به دلیل کمبود آب کاهش یافته است، اما شایعه آلودگی برنج لنجان، سیاه‌نمایی بازار برای رقابت اقتصادی است.

شایعه آلودگی برنج لنجان، سیاه‌نمایی بازار برای رقابت اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، موسی مباشری در حاشیه نشست خبری خود با سفیران خبر، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه وضعیت کشت برنج لنجان اکنون به چه صورت است اظهار کرد: در سال گذشته در استان مصوبه‌ای داشتیم که کشت برنج در دشت لنجان انجام نشود.

وی با بیان اینکه در این منطقه دو گونه برنج کشت می‌شود، افزود: دشت لنجان شامل دو دشت است، یکی دشت‌هایی که کنار رودخانه هستند و دیگری در قسمت‌های بیابانی که از چاه‌ها و قنات تغذیه می‌کنند.

معاون فرماندار لنجان با بیان اینکه برنج‌کاری در لنجان چون در کنار رودخانه زاینده‌رود است آب کمتری مصرف می‌کند، تصریح کرد: در حالی که گفته می‌شود برنج زیاد آب مصرف می‌کند، ولی این آب مصرف شده دوباره وارد رودخانه زاینده‌رود شده و زایش می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس که برخی مسئولان در سال گذشته تأکید به عدم کشت برنج در لنجان داشته‌اند، اکنون وضعیت کشت چگونه است، گفت: تأکید استاندار بر کشت برنج در شهرستان‌های دیگر و دشت‌های بیابانی بوده است و ما در کنار زاینده‌رود در چهار نقطه دشت مرکزی زرین شهر، چم گردان، سده لنجان و شهر زاینده رود کشت برنج داریم.

مباشری با اشاره به کاهش کشت برنج لنجان و توجه به کمبود آب، تاکید کرد: البته مردم این منطقه بیشتر برای مصرف خودشان برنج تولید می‌کنند.

وی در مورد شایعه آلوده بودن برنج لنجان افزود: برنج لنجان، برنج معروف، خوش عطر و بوی و بسیار خوش طعم است و از دو سال پیش این مسئله در مورد برنج لنجان شایع شد.

معاون فرماندار لنجان ادامه داد: همیشه چنین صحبت‌هایی در بحث اقتصادی و بازار رقابت یک امر طبیعی و عادی است.

وی اضافه کرد: نمونه‌های مختلف کشت این برنج از قسمت‌های مختلف شهرستان از حاشیه زاینده‌رود، نزدیک ذوب آهن و سایر بخش‌ها برای آزمایش به دانشگاه علوم‌پزشکی ارائه شد، اما هیچ‌گونه آلودگی در این محصول دیده نشد.

مباشری گفت: مقداری برنج آزمایش شده به فرمانداری و نیز شبکه بهداشت ارائه و مشخص شد که برنج لنجانی اصفهان هیچ آلودگی ندارد و این سیاه نمایی فقط در حد ایجاد بازار رقابت اقتصادی بوده است.

انتهای پیام/63012/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول