اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد

اجرای طرح اصلاح نژاد دام روستایی در آمل

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی آمل از اجرای طرح اصلاح نژاد دام روستایی با هدف آمیخته‌گری گاو با اسپرم نژاد سمینتال در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح اصلاح نژاد دام روستایی در آمل

مرتضی امینی نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام اینکه این طرح با پیمانکاری شرکت آمار دام طبرستان در قالب 9 روستا در حال انجام است، افزود: در این طرح برای 22 واحد پرورش گاو شیری به تعداد 382 رأس پیگیری انجام شده است.

وی بیان داشت: در این راستا سه مامور تلقیح مصنوعی به انجام تلقیح 160 رأس دام مبادرت کردند و دو مامور ثبت مشخصات نیز علاوه بر ثبت گاو مولد به تعداد 382 رأس مبادرت به رکوردگیری ماهانه گاوهای تحت پوشش کردند که جمعاً 608 رأس دام در طی دوره رکوردگیری شده است.

امینی تاکید کرد: در همین راستا عملیات پروژه آمیخته‌گری گوسفند به شیوه لاپاراسکوپی نیز با اسپرم نژاد رومانف روسی نیز صورت گرفت.

وی اظهار داشت: این طرح نیز با پیمانکاری شرکت نوآوران 87 آمل برای 300 رأس گوسفند با هدف ایجاد همزمانی فحلی در دام و متعاقب آن همزمانی زایش در گله و چندقلوزایی در گله جهت بهبود مدیریت پرورش و مدیریت تغذیه در گله و در نهایت ارتقای تولید گوشت قرمز پیگیری و در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به اعتبارات این بخش کشاورزی آمل تصریح کرد: در راستای توسعه بخش کشاورزی از محل ستاد توسعه بخش کشاورزی استان مازندران مبلغ 135 میلیارد و 705 میلیون ریال به شهرستان آمل تخصیص داده شد.

وی افزود: در همین راستا، ستاد توسعه شهرستان 556 طرح مبلغ 35 میلیارد و 368 میلیون ریال آن را مصوب کرد که تعداد 259 طرح به مبلغ 110 میلیارد و 578 میلیون ریال مصوب بانک شد که از این مبلغ 227 مورد به مبلغ 73 میلیارد و 825 میلیون ریال عقد قرارداد انجام گرفت.

امینی گفت: 5/54 درصد اعتبارات این بخش جذب و الباقی در حال تکمیل پرونده است.

وی اذعان کرد: این مبالغ برای طرح‌های دام، طیور، زنبورداری، دامپزشکی، صنایع، گلخانه، اصلاح و احیای باغات، مکانیزاسیون، حفظ نباتات و شیلات و ترویج هزینه می‌شود.

انتهای‌پیام/86011/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول