اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج پزشکی خراسان‌رضوی:

اسکان زائرین پیاده مشهد مهم‌ترین بخش در مدیریت زائران است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان‌رضوی گفت: اسکان زائران پیاده که به مشهد می‌آیند به دلیل شرایط ویژه‌ای که این زائران دارند مهم‌ترین موضوع برای مدیریت ورود زائران است.

اسکان زائرین پیاده مشهد مهم‌ترین بخش در مدیریت زائران است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی جلالی ظهر امروز در نشست خبری متولیان زائران پیاده که در سالن کنفرانس مرکز بهداشت خراسان‌رضوی برگزار شد اظهار کرد: زائران پیاده به دلیل راهپیمایی زیاد و شرایط هوایی بد خسته و سرماخورده هستند و ممکن است در طول راه به بیماری‌های گوارشی نیز دچار شده باشند.

وی تصریح کرد: در این راستا باید تمهیدات مورد نیاز برای اسکان آنها و همچنین امکانات پزشکی مورد نیاز برای آنها در نظر گرفته شود تا بتوانند اقامت خوبی را در شهر مشهد داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان‌رضوی با بیان اینکه پزشکان و پرستاران مورد نیاز برای رسیدگی به مسائل پزشکی زائران پیاده به صورت داوطلبانه آمادگی خود را اعلام می‌کنند اذعان کرد: در حال حاضر حدود 170 پزشک و پرستار برای این طرح داوطلب شده‌اند که انتظار می‌رود تا روز 19 دی ماه این تعداد افزایش پیدا کند.

جلالی در ارتباط با هزینه‌های درمانی زائران پیاده خاطرنشان کرد: تمای هزینه‌های دارو و درمان زائران پیاده که در مکان‌های تعیین شده اسکان داده شده‌اند رایگان است.

وی ادامه داد: همچنین با روسای بیمارستان‌ها از طرف معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هماهنگی‌هایی انجام شده است که چنانچه نیاز به بستری کردن این افراد به وجود آمد تمام هزینه‌های بستری این افراد نیز به صورت رایگان انجام شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان‌رضوی با اشاره به تامین اعتبارات انجام گرفته برای این اقدامات تصریح کرد: اعتبارات این اقدامات از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اعتبارات مربوط به محرومیت‌زدایی پرداخت می‌شود.

جلالی با اظهار امیدواری نسبت به اقدامات انجام شده در مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: امید می‌رود که امسال سال کم عارضه و کم خطری را پیش رو داشته باشیم تا زائران به ویژه زائران پیاده بتوانند از جو معنوی موجود استفاده کنند.

وی با تاکید بر نقش مهم ایستگاه‌های داخل و خارج شهری که برای زائران پیاده تعبیه شده است، گفت: پیک کاری از حال حاضر تا روز اربعین است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان‌رضوی با بیان اینکه برخی از ایستگاه‌های داخل و یا خارج شهری را خیرین اداره می‌کنند یادآور شد: برای بسیاری از این افراد کلاس‌های آموزشی در نظر گرفته شده است تا مشکلات زیادی در این ایستگاه‌ها پیش نیاید.

جلالی ادامه داد: همچنین نظام پرستاری، جمعیت هلال احمر و مراکز بهداشت نظارت کامل بر ایستگاه‌ها دارند تا در صورت بروز بیماری در افراد مشکل را مرتفع کنند.

انتهای پیام/70010/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول