اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از تیمار

جغد شاخدار به طبیعت صومعه‌سرا بازگشت

خبرگزاری فارس: مدیر اداره محیط زیست صومعه‌سرا از بازگشت نادرترین جغد شاخدار در ایران پس از تیمار به آغوش طبیعت این شهرستان خبر داد.

جغد شاخدار به طبیعت صومعه‌سرا بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، مدیر اداره محیط زیست صومعه‌سرا عصر امروز در جریان رهاسازی جغد شاخدار در طبیعت این شهرستان، اظهار کرد: جغد شاخدار از بزرگ‌ترین و نادرترین گونه خانواده جغدها در ایران است.

علیرضا قربانی با بیان اینکه جغد شاخدار از گونه‌های حمایت شده در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: مناطق جنگلی و کوهپایه‌ای مناسب‌ترین زیستگاه این پرندگان است.

وی با اشاره به بازگشت جغد شاخدار در طبیعت صومعه‌سرا، افزود: این جغد زخمی مدتی پیش از طرف یکی از دوستداران طبیعت و حیات وحش در روستای «سورم» بخش گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا پیدا شده بود که به اداره محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد.

به گفته مدیر اداره محیط زیست صومعه‌سرا، جغد شاخدار جزو قدیمی‌ترین گونه از خانواده جغدهاست که طول بال آن در حالت باز به یک متر می‌رسد.

وی ادامه داد: این جغد پس از درمان برای ادامه زندگی در حیات وحش امروز به آغوش طبیعت بازگردانده شد.

قربانی به مشخصات جغد شاخدار اشاره کرد و یادآور شد: جغد شاخدار را در حالت نشسته از روی گوش‌پرهای بلندش به آسانی قابل شناسایی در طبیعت است اما در حالت استراحت گوش‌پرهایش را جمع می‌کند.

وی تغذیه این گونه از جغدها را پستانداران کوچک، پرندگان و حشرات دانست و خاطرنشان کرد: جغدهای شاخدار برای نشستن به صورت متداول درخت‌های سوزنی‌ برگ را انتخاب می‌کنند.

ا‌نتهای پیام/84003/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول