اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ورزش و جوانان:

تاریخ اعتبار قهرمانان‌ در دستان مربیان/ موضوع اصلی ورزش تمام وجود انسان است

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان گفت: موضوع اصلی ورزش، تنها تقویت جسم و عضله افراد نیست بلکه انسان با تمام وجودش است.

تاریخ اعتبار قهرمانان‌ در دستان مربیان/ موضوع اصلی ورزش تمام وجود انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید باقر پیشنمازی ظهر امروز در همایش «نقش مربیان در توسعه فرهنگی و تربیتی ورزش» در سخنانی اظهار کرد: در عرصه ورزش باید همه جوانب انسان در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: تنها پرداختن به عضله و جسم افراد ورزشکار یک شیوه و رفتار غلطی است که بایستی اصلاح شود.

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد عناصر و اجسام موثر بر رفتار و تربیت ورزشکاران بررسی شوند هیچکس به اندازه مربی در تربیت ورزشکار موثر نیست.

وی با اشاره به اهمیت و نقش بسیار مهم تربیت ورزشکاران ادامه داد: تاثیر مربیان ورزشی بر تربیت ورزشکاران از تاثیر مربیان پرورشی آموزش و پرورش بر متربیان بیشتر است.

پیشنمازی به تفاوت نگاه در ورزش و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در عرصه ورزش مربیان حتی درمورد تغذیه و استراحت ورزشکاران هم نظر می‌دهند در حالی که در آموزش و پرورش مربی چنین قدرتی را ندارد.

وی با انتقاد از اینکه در عرصه ورزش تنها موضوع تقویت جسمی و عضلانی در نظر گرفته می‌شود افزود: مربی‌ نباید تمام دستاوردش، دستاورد عضلانی باشد و اصل موضوع که تربیت همه‌جانبه ورزشکار است را به دست فراموشی بسپارد.

وی تصریح کرد: یک مربی باید درک کند این نگاه نگاه درستی نیست چرا که وقتی این عضلات از کار بیافتد، تاریخ اعتبار آن قهرمان نیز تمام می‌شود.

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: قهرمان‌هایی در کشور داریم که متاسفانه مورد فراموشی و غفلت اطرافیان خود واقع شده‌اند چراکه در واقع این ورزشکاران فکر می‌کردند بر اساس برخی اقدامات می‌توانند مسیر دو ساله را دو ماهه طی کنند اما الان برخی از اعضای بدنشان دچار مشکل شده و هیچکس از احوال آنها پرس‌وجو نمی‌کند.

پیشنمازی در ادامه مهم‌ترین دلیل این اتفاقات را در نوع نگاه مربیان عنوان کرد و افزود: دلیل گرفتار شدن در چنین حالتی توسط ورزشکاران نقش مخرب مربیان در عدم توجه به وظیفه حقیقی خود است.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت انکارناپذیر این است که تاریخ اعتبار قهرمانان‌ ما را مربیان مشخص می‌کنند.

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان در ادامه اظهار داشت: آن مربی‌ای که متربی را در جسم نمی‌بیند و تمام استعدادهای خدادادی را در وجود متربی خود می‌بیند و به تقویت تمام وجود این فرد می‌پردازد، به نظر من چنین متربی‌ای تاریخ مصرفش تمام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: حتی اگر چنین فردی فوت شود و به ظاهر از میان ما برود، فضیلتش زنده می‌ماند و تا هنگامی‌که فضیلت این فرد زنده است.

پیشنمازی گفت: مربیان باید توجه داشته باشند که موضوع اصلی و حیاتی در ورزش، انسان با تمام وجودش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تمام ظرفیت‌های وجودی متربیان را در معرض رشد قرار دادیم، آن موقع تاریخ مصرف آن  فرد کوتاه نخواهد بود چون منش، منزلت، اخلاق و فروتنی این فرد است که جلب توجه می‌کند.

انتهای پیام/2329/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول