اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی:

شهرک تخصصی فرش خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: شهرک تخصصی فرش دستباف استان در بجنورد سال آینده آماده سرمایه‌گذاری می‌شود.

شهرک تخصصی فرش خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری می‌شود

محمدرضا باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه این شهرک در فضایی به وسعت 17 هکتار امسال کلنگ‌زنی شد، تصریح کرد: براساس برنامه قرار است تا این شهرک سال آینده برای سرمایه‌گذاری آماده شود.

وی به قابلیت‌های فرش دستباف در خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: وجود بیش از 21 هزار بافنده در خراسان شمالی، 9 هزار دار قالی و بافت حدود هشت درصد از مجموعه فرش‌های دستباف کشور در خراسان شمالی از جمله مزیت‌های فرش استان به شمار می‌رود.

باقری وجود برخی شاخص‌های منحصر به فرد در فرش دستباف نظیر فرش ابریشمی دورو بافت و طرح‌های ترکمنی و کردی را برشمرد و تصریح کرد: ظرفیت‌های بالقوه استان در تأمین مواد اولیه، تکمیل زنجیره تولید و ارزش آفرینی در زنجیره ارزش فرش دستباف و همچنین وجود سرمایه اجتماعی مناسب در استان به دلیل بافت جمعیتی و ویژگی‌های قومی از اهم مزیت‌های فرش خراسان شمالی است.

وی مهم‌ترین محدودیت‌های موجود در صنعت فرش استان را ضعف در توسعه بازارهای بین‌المللی، عدم وجود نقشه‌های فرش‌های منحصر به فرد و ضعف در زیرساخت‌ها عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه شهرک تخصصی فرش دستباف استان با هدف سرمایه‌گذاری برای توسعه فرش استان و دسترسی به بازارهای بین‌المللی تشکیل می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای حمایت از این بخش تجمیع واحدهای صنعتی، تشکیل تعاونی، ایجاد تعاونی‌های فراگیر و ایجاد خوشه‌های صنعتی و شهرک‌های تخصصی است.

وی تصریح کرد: بی تردید با ایجاد شهرک‌های تخصصی می‌توان در حوزه فرش گام‌های موثرتری را در افزایش بازاریابی، بالابردن راندمان تولید و افزایش جذابیت برداشت.

باقری خاطرنشان کرد: شهرک تخصصی فرش دستباف خراسان شمالی با هدف تبدیل شدن استان به قطب تولید و صادرات فرش دستباف و صنایع دستی کشور تشکیل می‌شود.

به گفته وی، در راستای ایجاد خوشه‌های صنعتی و شهرک‌های تخصصی تجارب جهانی متعددی در کشورهای مختلف از جمله در آلمان، چین، هندوستان، ترکیه و پاکستان وجود دارد.

باقری به اهداف کلی طرح شهرک تخصصی فرش دستباف خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: ایجاد زمینه‌های مساعد برای اشتغال مستقیم و غیر مستقیم 6 هزار نفر، تحرک اقتصادی و ایجاد بسترهای توسعه استان، ایجاد فرصت‌های شغلی با رویکرد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و مراکز فنی و حرفه‌ای از اهداف مهم تاسیس این شهرک است.

وی همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در صنعت فرش، ایجاد زمینه و زیرساخت برای ایجاد کارخانجات تولید منسوجات، فرش ماشینی، توسعه بازارهای بین‌المللی و صادرات محصول به بازارهای منطقه‌ای و جهانی، توسعه رفاه اجتماعی، بهبود توان رقابت تعاونی‌ها و جذب سرمایه‌گذار در استان از طریق فراهم کردن زیرساخت‌های اصلی توسعه را از مهم‌ترین اهداف تاسیس این شهرک اعلام کرد.

انتهای پیام/63002/ز30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول