اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهم بهمن ماه صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین سمینار داوری «بادی کلاسیک» در تهران

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت بدن‏سازی و پرورش اندام استان تهران از برگزاری نخستین سمینار داوری «بادی‏ کلاسیک» در این استان خبر داد.

برگزاری نخستین سمینار داوری «بادی کلاسیک» در تهران

فرشاد نحاس امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: پرورش اندام به دو رشته مختلف «بادی‏ کلاسیک» و «بادی‏ بیلدینگ» تقسیم‏بندی می‏شود.

وی ادامه داد: بادی‏ کلاسیک رشته‏ای جدیدتر از بادی ‏بیلدینگ در دنیای ورزش پرورش اندام محسوب می‏شود.

نحاس اضافه کرد: این رشته تازه ‏تأسیس به دلیل اقبال در میان ورزشکاران ایرانی وارد کشورمان شده است.

رئیس هیئت بدن‏سازی و پرورش اندام استان تهران افزود: از این رو، نیاز به فراگیری جنبه‏های داوری رقابت‏ها در این رشته جدید، به برگزاری این سمینار انجامید.

وی ادامه داد: نخستین سمینار داوری بادی کلاسیک تهران با حضور نزدیک به 200 داور منتخب استان تهران، دهم بهمن ماه امسال برگزار می‏شود.

*محدودیت قد و وزن، وجه تمایز بادی‏ بیلدینگ با بادی‏ کلاسیک

رئیس هیئت بدن‏سازی و پرورش اندام استان تهران، محدودیت در قد و وزن ورزشکاران را به عنوان عمده تفاوت و وجه تمایز بادی ‏بیلدینگ و بادی‏ کلاسیک بیان کرد.

نحاس تصریح کرد: در ورزش بادی‏ کلاسیک برخلاف بادی بیلدینگ محدودیت قد و وزن برای شرکت‏کنندگان در رقابت‏های پرورش اندام لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که ورزشکار فعال در بادی ‏بیلدینگ بی‏توجه به این دو شاخص در مسابقات حاضر می‏شود.

رئیس هیئت بدن‏سازی و پرورش اندام استان تهران افزود: قبل از آغاز رقابت در رشته بادی ‏کلاسیک، قد و وزن شرکت‏کنندگان محاسبه و درج می‏شود.

نحاس ادامه داد: سپس کمیته برگزاری مسابقات با توجه به این اعداد و ارقام گزارش ‏شده، نسبت به چینش ورزشکاران در سطوح مختلف اقدام می‏کند.

وی اضافه کرد: بر اساس قواعد جهانی و آسیایی، چهار رده قامتی در بادی‏ کلاسیک تعیین شده که طبق قوانین داخلی فدراسیون بدن‏سازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران و هیئت مرتبط در تهران، این رده‏ها در ایران به پنج قد افزایش یافته است.

انتهای پیام/2568/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول