اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

در گفت‌و‌گو با فارس عنوان شد

دوری20 ساله رویا افشار با کارگردانی تئاتر در جشنواره فجر شکسته می‌شود

خبرگزاری فارس: رویا افشار گفت: بعد از گذشت 20 سال با نمایش «هیچ‌کس» که درباره یک اسیر و جانباز جنگ است ضمن حضور در جشنواره تئاتر فجر بار دیگر کارگردانی را تجربه می‌کنم.

دوری20 ساله رویا افشار با کارگردانی تئاتر در جشنواره فجر شکسته می‌شود

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، در سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هنرمندانی همچون بهروز غریب‌پور، مریم معترف، حسن باستانی، سیامک احصایی، محمودرضا رحیمی، ‌شهرام کرمی، رضا ثروتی، رضا گوران، سمانه زندی نژاد و ... با آثار خود حضور دارند، این افراد سه نسل از تئاتر ایران را رقم می‌زنند.

در این بین  افرادی همچون سیما تیرانداز و رویا افشار بعد از مدت‌ها بار دیگر اثری را کارگردانی خواهند کرد.

رویا افشار که در این روزها در حیطه بازیگری در تئاتر بسیار پر بوده و در شب بازیگر خانه تئاتر توانست بهترین بازیگر زن سال برای بازی در نمایش «زمستان 66» را دریافت کند، بعد از گذشت دو دهه «هیچ کس» را در جشنواره تئاتر فجر کارگردانی می کند.

افشار در این خصوص به فارس گفت: بعد از 20 سال مجددا کارگردانی را آغاز کردم و با نمایش «هیچ کس» در جشنواره تئاتر فجر شرکت می‌کنم. در دهه 60 و اوایل دهه 70 در این حیطه پرکار بودم.

وی ادامه داد: «هیچ کس» مربوط به یکی از اسیر و جانباز جنگ در زمان حال است. این نمایش دارای 2 پرسوناژ است که آنها را بهنام شرفی و فرهاد شریفی بازی می‌کنند. متن این اثر را بهار 91 نوشته‌ام البته طرح آن متعلق به 89 است.

وی با بیان اینکه روی مسئله جانبازان و اسرا حساسیت زیادی دارم، بیان داشت: خیلی دلم می‌خواهد اثری که در خور شأن‌شان است نه آن چیزی که فقط حرفش را می‌زنیم را تولید کنم، حداقل آن چیزی که در قلبم هست را به تصویر بکشم.

بازیگر نمایش «بلوط‌های تلخ» درباره اجرای عمومی «هیچ کس» تصریح کرد: عوامل تئاتر شهر و دیگران هر کمکی که توانسته به من کردند تا این نمایش بتواند اجرای عمومی شود. کارگاه نمایش مد نظر ماست اما به دلیل اینکه هنرمند دیگری قرار است در آنجا اجرا برود؛ ما بلافاصله پس از پایان جشنواره تئاتر فجر به احتمال زیاد در تالار سایه اجرای عمومی این نمایش را آغاز می‌کنیم.

افشار در خصوص جشنواره تئاتر فجر و نحوه برخورد و دریافت کمک هزینه‌ها گفت: این اثر امکانات زیادی نمی‌خواسته اما به بهترین نحو با آن برخورد شده است. امسال، سال به خصوص بود، مسائل تحریم‌ها را در نظر بگیرید همان قدر که تحریم روی مردم تأثیر گذاشته است، بر روی ارگان نیز تاثیر داشته است. آن چیزی که امکانش وجود داشته به من داده شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایش «هیچ کس» 29 و 30 دی ماه نیز در بخش استانی جشنواره تئاتر فجر در شیراز اجرا خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول