اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد چرام:

حضور 60 مددجوی چرام در دوره آموزشی گلیم و گلیم‌فرش

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد چرام از برگزاری دوره آموزشی گلیم و گلیم‌فرش با حضور 60 نفر از مددجویان کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

حضور 60 مددجوی چرام در دوره آموزشی گلیم و گلیم‌فرش

علی‌حسن مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام از برگزاری دوره آموزشی گلیم و گلیم‌فرش با حضور 60 نفر از مددجویان کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

رئیس کمیته امداد چرام اظهار کرد: ایجاد مهارت و آموزش مؤثرترین راه تشویق جهت گسترش فرهنگ کار و کارآفرینی است که این مهم در دستور کار کمیته امداد شهرستان چرام قرار دارد.

وی عنوان داشت: این نهاد در راستای ترویج و گسترش این حرفه در چرام و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی گلیم‌بافی کرده است.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون کارگاه‌های آموزش گلیم و گلیم فرش در روستاهای بردیان و سرفاریاب با حضور 60 نفر دختر تحت حمایت دایر است، تصریح کرد: بهره‌گیری از استعدادهای زنان و دختران تحت حمایت در ایجاد تولید و گسترش صنایع دستی مورد توجه ویژه است.

مظاهری هزینه برگزاری این دوره‌ها را مبلغ 266 میلیون و 540 هزار ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 147 نفر در رشته گلیم و گلیم‌فرش و خیاطی آموزش دیده‌اند.

رئیس کمیته امداد چرام با بیان این‌که باید مددجویان و سرپرستان خانوار را به مرحله خودکفایی رساند، تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری کارگاه‌ها، هنرجوها را در رشته گلیم‌بافی آموزش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که بازار خرید و فروش این نوع از گلیم‌ها در بازارهای داخلی و خارجی خوب است می‌تواند زمینه اشتغال مناسبی برای زنان سرپرست خانوار باشد.

مظاهری با بیان این‌که کلاس‌های آموزشی برای بالا بردن سطح آگاهی مددجویان در امور کاریابی برگزار می‌شود، گفت: این کلاس‌ها در رشته‌های گلیم‌بافی، قالی، گچمه، خیاطی، گلدوزی ، کامپیوتر، باغداری، پرورش زنبور عسل، پرورش قارچ و صنایع غذایی با مشارکت فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82002/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول