اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

مضرات قلیان و سیگار مثل آب آلوده نهادینه شود

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: باید مضرات قلیان و سیگار مثل مضرات آب آلوده در جامعه نهادینه شود.

مضرات قلیان و سیگار مثل آب آلوده نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، سید علی‌اکبر طاهایی صبح امروز در جلسه کارگروه سلامت غذا و داروی استان در سالن کنفرانس بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل اظهار داشت: امروزه عرضه قلیان تحت عنوان اسانس میوه‌ای بوده در حالی که از مواد صنعتی و شیمیایی تهیه می‌شود.

وی افزود: حتی کشورهای پیشرفته که دارای تکنولوژی فرآوری سیگار هستند امروزه مانع استعمال آن در رستوران‌ها می‌شوند در حالی که در کشور ما مصرف سیگار و قلیان در بین جوانان، دانشگاهیان و زوج‌های جوان در حال افزایش است.

طاهایی عدم اطلاع‌رسانی مناسب را علل اصلی افزایش قلیان و سیگار در جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد: مردم گمان می‌کنند که قلیان‌ها آلوده نیستند چرا که مضرات آن در جامعه به درستی تبیین نشده پس این امر سبب مشکلات زیادی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که باید مضرات قلیان و سیگار مثل مضرات آب آلوده در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: استفاده قلیان در پارک‌ها و مجالس تفریحی به‌ویژه در مناسبت‌های خاص از جمله اعیاد به صورت تفننی در حال افزایش است.

استاندار مازندران گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده در طب سنتی درباره استفاده از ماهی کیلکا در کاهش دیابت با ناشتاخوری به صورت کبابی از ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تقاضا داریم که این امر به شکل علمی بررسی و به پرورش گونه‌های مختلف آن مثل گونه‌های دیگر ماهی توجه شود.

طاهایی تصریح کرد: باید وضعیت کشتارگاه‌های مازندران مورد بررسی قرار گرفته و در رفع مشکلات آن توجه ویژه شود و اطلاع‌رسانی لازم به جامعه در مورد استفاده از گوشت‌هایی که مهر دامپزشکی دارند، انجام شود.

انتهای‌پیام/86009/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول