اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ریئس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

4 هزار قالیباف چهارمحال و بختیاری بیمه تکمیلی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس صنعت،معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: چهار هزار نفر از قالیبافان این استان امسال از خدمات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی بهره‌مند شدند.

4 هزار قالیباف چهارمحال و بختیاری بیمه تکمیلی هستند

رحمن کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در حال حاضر 15 هزار نفر از قالیبافان این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برهمین اساس این استان جز هفت استان برتر کشور در زمینه پوشش بیمه قالیبافان است.

کرمی تصریح کرد: قالیبافان با ارائه دفترچه‌های بیمه درمان تکمیلی در همه بیمارستان‌های دولتی و بخش خصوصی می‌توانند از خدمات پزشکی و درمانی و عمل‌های جراحی بهره‌مند شوند.

این مسئول با بیان اینکه پایان امسال آخرین مهلت تبدیل وضعیت بیمه قالیبافان است، متذکر شد: قالیبافان استان می‎توانند تا پایان اسفندماه برای تبدیل وضعیت بیمه تامین اجتماعی از قانون قدیم به قانون جدید به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر استان مراجعه کنند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: داشتن مدارک شناسایی قالیبافی و گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای برای تبدیل وضعیت بیمه تکمیلی تامین اجتماعی قالیبافی الزامی است.

کرمی با اشاره به اینکه این اقدام در جهت ارائه خدمات بیشتر به قالیبافان است، تصریح کرد: مهلت مقرر شده به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 103 هزار بافنده در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، تصریح کرد: این بافندگان در چهار سبک گبه، یلمه، فرش بختیاری و نایینی فرش می‌بافند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بر ضرورت حمایت از قالی‎بافان این استان تاکید کرد و گفت: در همین راستا امسال برای پرداخت 11 میلیارد ریال وام مشاغل خانگی به قالی‎بافان، تشکیل پرونده شده است.

این مسئول از بافت 183 هزار مترمربع فرش دستباف روستایی و گبه در این استان در سال جاری خبر داد و متذکر شد: 80 درصد از این فرش‌های بافته‌شده در بازارهای خارج از کشور به فروش رسیده است.

کرمی با بیان اینکه هر بافنده این استان سالانه به طور متوسط چهار متر فرش می‌بافد، اذعان داشت: سالانه از 5 میلیون مترمربع فرش دستباف تولید در کشور 200 هزار مترمربع آن در چهارمحال و بختیاری بافته می‌شود.

انتهای پیام/68004/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول