اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر

2 طرح صنعتی در دهگلان مورد بهره‌برداری قرار گرفت

خبرگزاری فارس: در راستای گرامیداشت دهه مبارک فجر 2 طرح صنعتی در دهگلان ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

2 طرح صنعتی در دهگلان مورد بهره‌برداری قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، برای اجرای تصفیه‌خانه  فاضلاب شهرک صنعتی دهگلان که امروز با حضور مسئولانی استانی و شهرستانی افتتاح شد، 6 میلیارد و 149 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی دهگلان دارای واحدهای آشغالگیر، ایستگاه پمپاژ، دانه‌گیر و چربی‌گیر، متعادل‌ساز، بی‌هوازی و هوادهی، ته‌نشینی، ضدعفونی، ذخیره پساب، ذخیره و تغلیظ لجن و بستر لجن خشک‌کن و فیلتر پرس است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان در مراسم بهره‌برداری از این طرح، گفت: این تصفیه‌خانه بزرگترین تصفیه‌خانه شرکت شهرک‌های صنعتی در غرب کشور است.

 بابک معروفی افزود: ظرفیت این تصفیه‌خانه 770 مترمکعب است که تا فروردین ماه سال آینده منبع پساب آن نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان مهم‌ترین اهداف شرکت شهرک‌‌های صنعتی کردستان در بخش جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی استان را فراگیر نمودن خدمات فاضلاب در حوزه زیرپوشش، اقتصادی نمودن خدمات تصفیه فاضلاب‌ها و پایین آوردن قیمت تمام شده این فرآیند، حفظ تعادل محیط زیست و پیش‌بینی لازم برای پاسخگویی به نیازهای آینده حوزه زیرپوشش اعلام کرد.

به گفته معروفی، اکنون عملیات اجرایی 6 تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی سقز، دلبران قروه، شهرک صنعتی بیجار، شهرک صنعتی شماره 1 و 3 سنندج و شهرک صنعتی کامیاران در حال احداث و اجرا است که با واگذاری این تصفیه‌خانه 77 درصد از شهرک‌های صنعتی استان کردستان دارای تصفیه‌خانه می‌شوند.

کارخانه تولید شیشه سکوریت در شهرک صنعتی دهگلان دیگر طرحی بود که امروز در این شهرستان افتتاح شد.

در این کارخانه که در فاز اول این کارخانه به صورت مستقیم برای 150 نفر از جوانان کردستانی شغل ایجاد کرده است، سالانه 350 تا 400 هزار مترمربع انواع شیشه سکوریت را روانه بازار می‌کند.

برای ساخت و احداث این کارخانه از محل تسهیلات بانکی 10 میلیارد ریال و 20 میلیارد ریال نیز سرمایه‌گذاری شخصی هزینه شده است.

انتهای پیام/79013/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول