اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری استان اردبیل:

ظرفیت امر به معروف پایش سلامت جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری استان اردبیل گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در تمام حوزه‌ها یک پایش حقیقی برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه است.

ظرفیت امر به معروف پایش سلامت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، غلامعلی رضایی در همایش سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده که با حضور اساتید برجسته روانشناسی و با شرکت قضات دادگستری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: با بهره‌گیری شایسته از ظرفیت‌‌های هیئت‌های مذهبی و موسسات قرآنی برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و پیشگیری غیر کیفری و غیر قضایی از جرایم و آسیب‌های اجتماعی باید همتی مضاعف داشت.

وی با تاثیرگذار دانستن آموزش‌های مهارت‌های زندگی، بر لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های علمی مشابه با محوریت خانواده، برای کارکنان دستگاه‌ها و اقشار مختلف تاکید کرد.

در این همایش که به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و همکاری دفتر فرهنگی و معاونت آموزش دادگستری کل استان برگزار شد، از فعالان شوراهای حل اختلاف در حوزه فرهنگی و توسعه صلح و سازش استان نیز قدردانی شد.

همچنین بر اساس اعلام روابط عمومی دادگستری اردبیل همزمان با دهه فجر به همت معاونت آموزش و تحقیقات دادگستری کل استان اردبیل یک دوره آموزشی تحت عنوان «آئین دادرسی جرائم رایانه‌ای» برای قضات دادگستری و سازمان قضایی نیروهای مسلح با حضور یکی از قضات عالی رتبه از تهران برگزار شد.

همچنین در همایش هسته‌های مردمی پیشگیری از وقوع جرم که در مسجد حافظ اردبیل برگزار شد، معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کل استان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر به نقش مردم در پیروزی انقلاب و حوادث بعد از آن به ویژه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: حضور مردم در صحنه‌ها همیشه مایوس‌کننده دشمنان بوده و خواهد بود.

یوسف خدادادی با تشریح علل و عوامل جرائم و آسیب‌های اجتماعی، دخالت مردم در سرنوشت قضایی خویش را از اهم امور دانست.

وی با اشاره به سیاست‌های قوه قضائیه در استفاده از ظرفیت اقشار مختلف در شناسایی مبادی جرائم و آسیب‌ها، اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه را در این خصوص بسیار مثبت ارزیابی کرده است.

این مسئول بیان داشت: اساس دین اسلام بر پایه صبر، احساس مسئولیت، امر به معروف و نهی از منکر است، بنابراین بهترین شیوه برای مقابله با جرایم و تخلفات، ارتقای معنویات در جامعه و توسعه و ترویج ارزش‌‌های دینی و اسلامی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کل استان اردبیل با قدردانی از اقدامات هسته‌های مردمی پیشگیری استان، از برنامه‌های دادگستری برای توسعه کمی و کیفی هسته‌ها به ویژه توجه بیشتر به آموزش‌های لازم و ایجاد هسته‌ها در تمامی محلات و مراکز سطح شهر خبر داد.

همچنین در جلسه برنامه‌ریزی ارتقای شوراهای حل اختلاف استان اردبیل غلامعلی رضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل بر توجه بیشتر اعضای شوراها برای برقراری صلح و سازش تاکید کرد و اقدام برای رسیدگی و صدور رای محکومیت یا ارسال پرونده به محاکم را آخرین راه در شوراها عنوان کرد.

همزمان با ایام دهه فجر مصاحبه علمی 63 نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون تصدی امر قضا در اردبیل برگزار شد.

در جلسه مشترک مسئولان عالی قضایی استان و مدیران صدا و سیما بر ارتقای همکاری‌های مشترک به منظور افزایش آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم تاکید شد.

همچنین در دهه فجر امسال رئیس کل دادگستری استان اردبیل، معاونین، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری، دادستان و رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان، با حضور در منازل تعدادی از کارکنان ایثارگر دادگستری، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، از خانواده‌های معظم ایثارگران دلجویی کردند.

معاونین دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز با حضور سرزده در چند کلانتری، به بررسی پرونده‌ها و نحوه عملکرد ضابطین در اجرای دستورات قضایی و پاسخ به مراجعین پرداخته ارشادات لازم را ارائه دادند.

همچنین به مناسبت ایام الله دهه فجر ملاقات مردمی و مراسم پرسش و پاسخ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در مسجد قدس اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام/62001/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول