اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زلزله 10 هزار میلیارد ریال به آذربایجان‌شرقی خسارت وارد کرد

زلزله‌ اهر و ورزقان را 4162 بار لرزاند / 309 مورد بالای 3 ریشتر

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی گفت: زلزله شش و 6.2 ریشتری بیست و یکم مرداد اهر و ورزقان تا به امروز چهار هزار و 162 پس لرزه داشته که 309 مورد آن بالای سه ریشتر بوده است.

زلزله‌ اهر و ورزقان را 4162 بار لرزاند / 309 مورد بالای 3 ریشتر

خلیل ساعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: زلزله 6.2 ریشتری بیست و یکم مرداد امسال اهر و ورزقان تا به امروز چهار هزار و 162 زلزله و پس لرزه در منطقه ارسباران داشته وبه ثبت رسیده است.

وی افزود: از این تعداد زلزله 3 هزار و 409 مورد در مقیاس کوچک‌تر از 2.5 ریشتر بوده است.

وی افزود: 444 مورد از زلزله‌های اشاره شده نیز بین 2.5 تا 3 ریشتر و 261 مورد نیز بین 3 تا 4 ریشتر به ثبت رسیده است.

ساعی در مورد زمین لرزه‌های چهار تا پنج ریشتری نیز گفت: 43 مورد زمین لرزه از 21 مرداد تا به امروز در منطقه ارسباران آذربایجان شرقی به ثبت رسیده است.

دبیر ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی، زلزله‌های بین پنج تا شش ریشتر را در همین مدت سه مورد اعلام کرد و تصریح کرد: دو مورد نیز زلزله بزرگ‌تر از شش ریشتر در آذربایجان شرقی اتفاق افتاده است.

آواربرداری 3 میلیون تن در مناطق زلزله‌زده

ساعی یادآوری کرد: در طول شش ماه گذشته بیش از سه میلیون تن در مناطق زلزله‌زده آواربرداری شده، بیش از یک میلیون و 700 هزار تن مصالح ساختمانی به این مناطق انتقال یافته و نزدیک به 11 هزار واحد مسکونی احداث شده است.

تحمیل خسارت 10 هزار میلیاردی زلزله به آذربایجان‌شرقی

وی خاطرنشان کرد: براساس برآوردها و ارزیابی صورت گرفته تاکنون میزان خسارت وارده به آذربایجان‌شرقی از بابت زلزله 21 مرداد بیش از 10 هزار و 79 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: بیشترین خسارت در اثر این حادثه طبیعی به مسکن روستایی با بیش از 4 هزار میلیارد ریال در شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان، تبریز، کلیبر، جلفا، شبستر، خداآفرین، سراب و مرند وارد شده است.

ساعی، در مورد سایر بخش‌ها گفت: بخش کشاورزی با بیش از 2 هزار و 161 میلیارد ریال از جمله متضرران این حادثه بوده که بیشترین خسارت بخش‌های کشاورزی نیز در شهرستان اهر با 700 میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: مسکن شهری با بیش از یک‌هزار و 159 میلیارد ریال و راه و ابنیه با 560 میلیارد ریال، مدارس با 310 میلیارد ریال، بخش بهداشت و درمان عمرانی با بیش از 303 میلیارد ریال، حوزه صنعت و معدن با 256 میلیارد ریال، مساجد با 145 میلیارد ریال، برق منطقه‌ای با 142 میلیارد ریال و بهداشت و درمان غیرعمرانی با بیش از 133 میلیارد ریال از بیشترین خسارت دید‌گان در آذربایجان‌شرقی در اثر زلزله بودند.

ساعی، در تشریح وضعیت خسارت وارده به بخش‌هایی نظیر آب و فاضلاب روستایی، گاز، آب و فاضلاب همچنین حوزه آب منطقه‌ای نیز اظهار داشت: در این سه بخش نیز به ترتیب بیش از 128، 127، 25، 17 میلیارد ریال خسارت ثبت شده است.

این مقام حوزه استانداری آذربایجان‌شرقی، خسارت وارده به ساختمان‌های دولتی و سایر بخش‌ها را در مجموع 299 میلیارد ریال اعلام کرد.

ساعی در ادامه خاطرنشان کرد: بیشترین ثبت خسارت در شهرستان اهر با 3 هزار و 169 میلیارد ریال، ورزقان 2 هزار و 875 میلیارد ریال، هریس با 2 هزار و 815 میلیارد ریال و تبریز با 770 میلیارد ریال صورت گرفته است. 

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول