اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آمریکایی جاعل دلار، ویزا و پاسپورت

خبرگزاری فارس: یک تفنگدار آمریکایی گروگان دانشجویان مسلمان پیرو خط امام با یک باند چاپ دلار تقلبی و باند جاعلین ویزا و پاسپورت همکاری داشته است . این باند توسط گروه ویژه اجرائیات دادستانی کل انقلاب شناسایی شده و اعضای آن به دام افتاده اند .

آمریکایی جاعل دلار، ویزا و پاسپورت

رخدادهای 7 اسفند 1358

چکیده

  • در پی کشف اجساد 4 تن از اعضای ستاد خلق ترکمن در نزدیکی بجنورد روزنامه اطلاعات امروز گزارش داد ظرف چند روز گذشته اجساد 8 تن دیگر در اطراف گنبد پیدا شده است . دادستان انقلاب اسلامی ارومیه اعلام کرد که 3 نفر از مقامات استانداری آذربایجان غربی دربازداشت هستند و کسانی که علیه آنها مدارکی دارند می توانند به دادسرای انقلاب ارومیه مراجعه کنند .
  • روزنامه ها امروز گزارش دادند انبوهی از اسناد جنایات رژیم شاه به کمیسیون تحقیق که از سوی دبیرکل سازمان ملل مامور بررسی شکایات مردم ایران شده است ارائه گشته است.
  • داریوش فروهر در باره آزادی احزاب گفت : برخی احزاب و سازمان ها که پیش از پیروزی انقلاب با مشی مسلحانه در مبارزه با نظام طاغوت فعالیت داشتند نباید امروز و با پیروزی انقلاب همچنان از همان سلاح برای مقابله با جمهوری اسلامی استفاده کنند.
  • یک تفنگدار آمریکایی گروگان دانشجویان مسلمان پیرو خط امام با یک باند چاپ دلار تقلبی و باند جاعلین ویزا و پاسپورت همکاری داشته است .
  • هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور: این کلمه [مجلس شورای اسلامی] را برای اولین بار حضرت امام بکار بردند .امام معمولا اظهاراتش الهام بخش است  و ماهمیشه  از اظهارات امام استفاده کرده ایم البته در نزد مقامات مسئول هرگز تصمیمی گرفته نشده که مجلس شورای ملی مجلس شورای اسلامی نامیده شود . نظر امام روی محتوا است و به لفظ توجه ندارند .
  • بدنبال جلسه ای که دو روز پیش در دفتر رئیس جمهور و با حضور بنی صدر و شورای مسئولان سپاه تشکیل شد طی یک بحث دو ساعته عباس دوزدوزانی به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد .
  • در حمله مهاجمین به پاوه دو پاسدار به شهادت رسیدند .
جسد 8 تن در بیابان های گنبد پیدا شد

در پی کشف اجساد 4 تن از اعضای ستاد خلق ترکمن در نزدیکی بجنورد روزنامه اطلاعات امروز گزارش داد ظرف چند روز گذشته اجساد 8 تن دیگر در اطراف گنبد پیدا شده است . (1) اخبار رسیده از گنبد حاکیست ضد انقلاب در پی تبدیل گنبد به کردستان دیگری است و در این راستا ایجاد اختلاف میان مردم و جو اتهام زنی به نهادهای نظام همانند کردستان پیگیری می شود .

بازداشت 3مقام استانداری آذربایجان غربی

دادستان انقلاب اسلامی ارومیه اعلام کرد که 3 نفر از مقامات استانداری آذربایجان غربی دربازداشت هستند و کسانیکه علیه آنها مدارکی دارند می توانند به دادسرای انقلاب ارومیه مراجعه کنند . فرماندار سابق خوی و رئیس فعلی اداره سیاسی و انتظامی استانداری ، فرماندار سابق سردشت و رئیس فعلی دفتر استانداری و سرپرست اداره حفاظت استانداری سه مقامی هستند که بازداشت شده اند . گفتنی است در اعلامیه دادستانی اشاره ای به اتهام این افراد نشده است . (2)

داریوش فروهر: اگر قرار باشد پست نخست وزیری را بعهده بگیرم فوری ترین کار خود را برچیدن مرکز های قدرت خارج از دولت میدانم ، به گمان من با افتتاح مجلس خود به خود شورای انقلاب برچیده خواهد شد ، باید نهادهای پیش بینی شده به عنوان قوه قضائیه بیدرنگ تشکیل گردد و دادگاه های انقلاب در سراسر ایران برچیده شود.

اسناد جنایات شاه تحویل کمیسیون تحقیق شد

روزنامه ها امروز گزارش دادند انبوهی از اسناد جنایات رژیم شاه به کمیسیون تحقیق که از سوی دبیرکل سازمان ملل مامور بررسی شکایات مردم ایران شده است ارائه گشته است . یک مقام مسئول در این رابطه گفت : کمیسیون تحقیق جنایات رژیم گذشته را در زمینه های نقض حقوق بشر در ایران ، کشتار دستجمعی ، حیف و میل بیت المال ، نقض قانون اساسی و محاکماتی که بدون حضور هیئت منصفه انجام داده بررسی خواهد کرد . (3)

داریوش فروهر : هیچ حزبی نباید مسلح باشد

داریوش فروهر که برخی گروهها از وی به عنوان نخست وزیر آینده یاد میکنند در مصاحبه ای برنامه های خود را در صورت تصدی این سمت تشریح کرد . وی گفت :اگر قرار باشد این پست را بعهده بگیرم فوری ترین کار خود را برچیدن مرکز های قدرت خارج از دولت میدانم ، به گمان من با افتتاح مجلس خود به خود شورای انقلاب برچیده خواهد شد ، باید نهادهای پیش بینی شده به عنوان قوه قضائیه بیدرنگ تشکیل گردد و دادگاه های انقلاب در سراسر ایران برچیده شود ، باید شهربانی و ژاندارمری اقتدار لازم پیدا کنند و همه کمیته ها در سراسر ایران منحل شوند .

وی همچنین  در باره آزادی احزاب نیز گفت : ما به آزادی عملکرد احزاب معتقد هستیم ولی برخی احزاب و سازمان ها که پیش از پیروزی انقلاب با مشی مسلحانه در مبارزه با نظام طاغوت فعالیت داشتند نباید امروز و با پیروزی انقلاب همچنان از همان سلاح برای مقابله با جمهوری اسلامی استفاده کنند ، دولت باید خلع سلاح عمومی را اجرایی کند و هیچ حزب مسلحی نباید وجود داشته باشد . (4)

باند جاعل دلار ، ویزا و پاسپورت کشف شد

یک تفنگدار آمریکایی که گروگان دانشجویان مسلمان پیرو خط امام است با یک باند چاپ دلار تقلبی و باند جاعلین ویزا و پاسپورت همکاری داشته است . این باند توسط گروه ویژه اجرائیات دادستانی کل انقلاب شناسایی شده و اعضای آن به دام افتاده اند . (5)

به دنبال جلسه ای که دو روز پیش در دفتر رئیس جمهور و با حضور بنی صدر و شورای مسئولان سپاه تشکیل شد طی یک بحث دو ساعته عباس دوزدوزانی به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد .

نام مجلس شورای ملی تغییر نکرده است

هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور در پاسخ به این سوال که چرا مقامات به جای مجلس شورای ملی که در قانون اساسی به آن اشاره شده است از عنوان مجلس شورای اسلامی استفاده می کنند گفت : این کلمه [مجلس شورای اسلامی] را برای اولین بار حضرت امام به کار بردند . وی ادامه داد : امام معمولا اظهاراتش الهام بخش است  و ماهمیشه  از اظهارات امام استفاده کرده ایم ، این تعبیر از طرف امام بود و بین دیگران هم شیوع یافت .

هاشمی گفت : البته در نزد مقامات مسئول هرگز تصمیمی گرفته نشده که مجلس شورای ملی مجلس شورای اسلامی نامیده شود . نظر امام روی محتوا است و به لفظ توجه ندارند .  (6)

دوزدوزانی فرمانده کل سپاه شد

به دنبال جلسه ای که دو روز پیش در دفتر رئیس جمهور و با حضور بنی صدر و شورای مسئولان سپاه تشکیل شد طی یک بحث دو ساعته عباس دوزدوزانی به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد . (7)

شهادت دو پاسدار در پاوه

روابط عمومی سپاه اعلام کرد : از نخستین ساعات بامداد تا شب مهاجمین با سلاح سنگین و خمپاره انداز به سوی پاوه آتش گشودند که پاسداران انقلاب به آنها پاسخ دادند ، در تبادل آتش بین طرفین دو پاسدار به شهادت رسیدند . (8)

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 7اسفند 1358، صفحه 3

2- اطلاعات ، 7اسفند 1358، صفحه 3

3- اطلاعات ، 7اسفند 1358، صفحه 1

4- اطلاعات ، 7اسفند 1358، صفحه 12

5- اطلاعات ، 7اسفند 1358، صفحه 2

6- اطلاعات ، 7اسفند 1358، صفحه 11

7- اطلاعات ، 7اسفند 1358، صفحه 3

8- اطلاعات ، 7اسفند 1358، صفحه 3

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول