اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مصوبه هیئت دولت

اراک کلان‌شهر شد/ قطار اراک ـ مشهد روزانه می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی از تصویب کلان‌شهر شدن اراک با مصوبه هیئت دولت خبر داد.

اراک کلان‌شهر شد/ قطار اراک ـ مشهد روزانه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌‌اکبر شعبانی‌فرد بعد از ظهر امروز در جریان بازدید نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان از پروژه‌های عمرانی شهر اراک اظهار داشت: با امضاء هیئت دولت شهر اراک با الحاق شهرهای سنجان و کرهرود به کلان شهر تبدیل شد.

وی تصریح کرد: امید است با این مصوبه هیئت دولت و تبدیل شدن شهر اراک به کلان شهر شاهد رشد و توسعه بیش از پیش این شهر باشیم.

استاندار مرکزی در ادامه از پایان یافتن عملیات عمرانی فرودگاه اراک تا پایان فروردین ماه سال آینده خبر داد و گفت: تعریض باند فرودگاه اراک و اجرای عملیات لایتینگ آن به منظور توسعه باند فرودگاه و فرود هواپیماهای پهن‌پیکر در سال جاری در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون بخش قابل توجهی از این عملیات به اتمام رسیده و مابقی عملیات تا پایان فروردین ماه به اتمام خواهد رسید که با پایان یافتن عملیات امکان پروازهای داخل و خارج از استان فراهم خواهد شد.

شعبانی‌فرد با اشاره به روزانه شدن قطار  اراک ـ مشهد ادامه داد: در حال حاضر قطار اراک مشهد یک روز در میان با سرعت 80 کیلومتر در حال جابه جایی مسافران است که تلاش داریم با خرید واگن‌های جدید سرعت حرکت قطار‌ها را به 160 کیلومتر در ساعت برسانیم و حمل و نقل مسافران را روزانه کنیم که در این راه نمایندگان مردم اراک در مجلس حمایت‌های بی‌شماری را انجام داده‌اند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طی دولت نهم و دهم کارهای عمرانی بسیار خوبی در استان به مرحله اجرا گذاشته شد که با توجه به تقدیم لایحه بودجه 92 به مجلس امیدواریم در سال آینده نیز شاهد اجرای پروژه‌‌های عمرانی خوبی در استان باشیم.

محمدحسن آصفری افزود: جذب اعتبار به منظور بیمارستان ولی عصر(عج)، دو بانده کردن راه‌آهن اراک قم، مبلمان شهری و تقاطع غیر هم‌سطح، بیمارستان خنداب و تخصیص اعتبار به منظور راه‌های اراک و کمیجان از جمله برنامه‌هایی است که باید نمایندگان مجلس در فصل تقسیم اعتبارات برای جذب این اعتبارات تلاش کنند.

انتهای پیام/87001‌/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول