اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل نیروگاه شهید محمد منتظری مطرح کرد

لزوم احداث نیروگاه‌های خشک در کشور در شرایط خشکسالی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نیروگاه شهید محمد منتظری گفت: ‌یک نیروگاه برج تر یک هزار لیتر بر ثانیه و برج خشک 200 لیتر بر ثانیه آب مصرف می‌کند و این مسئله لزوم احداث نیروگاه‌های خشک در کشور را در شرایط خشکسالی نشان می‌دهد.

لزوم احداث نیروگاه‌های خشک در کشور در شرایط خشکسالی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید محسن افتخاری ‌در نشست خبری مهم‌ترین دستاوردهای تولید داخلی شرکت پرشیان فولاد در سال تولید ملی در نیروگاه شهید محمد منتظری با بیان اینکه این نیروگاه تبدیل و تولید انرژی پاک را بر‌عهده دارند، اظهار کرد: هیچ‌کدام ‌از بخش‌های جامعه مانند بیمارستان‌ها، مخابرات، صنایع‌غذایی، ترافیک، حمل و نقل بدون انرژی الکتریکی قادر به کار کردن نیستند. 

وی افزود: نیروگاه شهید محمد منتظری یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های ایران است که دارای هشت واحد 200 مگاواتی به ظرفیت کلی 1600 مگاوات است. مدیرعامل نیروگاه شهید محمد منتظری تأکید کرد: این نیروگاه از ابتدا در مجاورت پالایشگاه برای مصرف پسماندها در نظر گرفته شد که یکی از آنها مازوت یا نفت کوره است که توسط این نیروگاه به انرژی پاک تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: در حدود 900 نفر به صورت رسمی و غیر رسمی در این نیروگاه شاغل هستند و این نیروگاه در سال 90 توسط شرکت کاملا خصوصی پرشیان فولاد خریداری و طبق اصل 44 به این شرکت واگذار شد و بخشی از سهام که در حدود 5/1 درصد است به خود پرسنل شرکت واگذار شد.

افتخاری با بیان اینکه تولید فعلی شرکت پرشیان فولاد دو هزار و 100 مگاوات است که بیش از 50 درصد مصرف برق اصفهان است ، تأکید کرد: بهره‌برداری و بخش تعمیراتی این مرکز به طور کامل توسط پرسنل نیروگاه انجام می‌شود و در زمانی هم که نیاز به اورهال و تعمیرات تخصصی باشد نیز از شرکت‌های بیرونی داخل کشور و به طور عموم اصفهان استفاده می‌شود.

وی در ادامه به برگزاری همایش ملی تعامل انجمن صنفی شرکت‌های بهره‌برداری و نگهداری نیروگاه‌های ایران تصریح کرد: این همایش که در تاریخ 30 بهمن‌ماه، یکم و  دوم  اسفندماه سال جاری به میزبانی نیروگاه شهید منتظری برگزار شد، دستاورد بسیار خوبی برای صنعت برق کشور داشت.

مدیرعامل نیروگاه شهید محمد منتظری تصریح کرد: افزایش راندمان و کاهش مصرف منابع و بهبود محیط زیست، افزایش بهره‌وری، ترویج ساخت داخل و خصوصی سازی، بررسی کمبود آب و توسعه دانش از محورهای اصلی این همایش بود و هدف اصلی این همایش تشریک مساعی کارکنان نیروگاه‌های ایران برای محورهای یاد شده بود.

وی اضافه کرد: هم‌زمان با این همایش کارگاه‌های آموزشی برای بررسی معضلات صنعت برق مطرح شد.

افتخاری تأکید کرد: با توجه به خشکسالی‌های که در ایران و به خصوص اصفهان وجود دارد یکی از راهکارهای مصرف کمتر آب در نیروگاه‌ها این است که در ایران نیروگاه‌های برج تر احداث نشود چرا که آب زیادی مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌های برج خشک سیکل آب بسته دارند،ادامه داد: یک نیروگاه برج تر یک هزار لیتر بر ثانیه آب مصرف می‌کند و در نیروگاه برج خشک 200 لیتر بر ثانیه آب مصرف می‌شود چرا که تمام آب به سیکل بازمی‌گردد.

مدیرعامل نیروگاه شهید محمد منتظری اضافه کرد: توسط نیروگاه‌هایی که سیکل ترکیبی دارند می‌توان آب شیرین از دریا تهیه کرد و به مناطق کم آب از طریق پمپاژ انتقال داد.

وی با بیان اینکه در صورت تحویل گاز میزان آلاینده‌های نیروگاه منتظری پائین‌تر از میزان جهانی است، تصریح کرد: اکنون به صورت اجباری از مازوت استفاده می‌کنیم در در حالیکه اولویت ما حفظ محیط زیست است و بر این مسئله تاکید داریم.

انتهای پیام/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول