اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان‌شمالی:

6 بازارچه صنایع دستی در خراسان شمالی فعال است

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: شش بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی برای بازدید گردشگران و مسافران نوروزی در استان فعال است.

6 بازارچه صنایع دستی در خراسان شمالی فعال است

علی عابدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه شش بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی برای بازدید گردشگران و مسافران نوروزی در استان فعال است، گفت: این بازارچه‌ها در مجموع 200 غرفه دارند و عمده غرفه‌های نوروزی استان مربوط به بخش صنایع دستی است.

وی ادامه داد: فعالیت این بازارچه‌ها به مرور از 27 اسفند پارسال آغاز شده و تا 17 فروردین‌ماه جاری برای بازدید مردم و مسافران نوروزی ادامه دارد.

عابدی انواع رودوزی‌های سنتی، سفال، گلیم‌بافی، چادر شب‌ بافی، قالی و قالیچه، سکه‌دوزی و معرق چوب از رشته‌های مختلف صنایع دستی بومی استان در این بازارچه‌ها عنوان کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی رونق دادن به رشته‌های صنایع دستی، ایجاد بازار فروش برای تولیدات صنایع دستی و معرفی صنایع دستی به گردشگران و میهمانان نوروزی را از اهداف برپایی این بازارچه‌ها برشمرد.

وی تصریح کرد: برپایی سفر هفت‌سین، سیاه چادر عشایری و غرفه مردم‌شناسی و معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی نیز بر رونق بیش از پیش بازارچه‌های نوروزی سال جدید افزوده است.

عابدی گفت: با توجه به حجم بالای تردد مسافران و گردشگران در محورهای ارتباطی و سطح شهرهای استان در ایام تعطیلات نوروزی، فرصت بسیار مناسبی برای معرفی استان به ویژه در حوزه صنایع دستی و گردشگری فراهم شده است.

وی یادآور شد: عرضه سوغات و غذای محلی به مسافران نوروزی از دیگر فعالیت‌های ارائه شده در بازارچه‌های صنایع دستی استان است.

به گزارش فارس،بازارچه‌های صنایع دستی خراسان شمالی در شهرهای آشخانه، شیروان، فاروج، دشت و حسینه جاجرمی‌‌ها و بوستان ملی بابا امان بجنورد برپا شده است.

انتهای پیام/63002/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول