اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست نمایندگی اداره میراث فرهنگی نکا:

نمایشگاه صنایع‌دستی مازندران گشایش یافت

سرپرست نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نکا از گشایش نمایشگاه صنایع‌دستی مازندران در شهرستان نکا خبر داد.

نمایشگاه صنایع‌دستی مازندران گشایش یافت

علی اصغر طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی در نکا اظهار داشت: در این نمایشگاه به طور تلفیقی آثار مردم‌شناسی، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در قالب 20 غرفه به نمایش درآمد.

وی گفت: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی متنوع مازندران یکی از جاذبه‌های مورد توجه گردشگران است که می‌تواند با فراهم کردن اوقات فراغت برای گردشگران زمینه خرید مستقیم دست‌ساخته‌های هنرمندان را فراهم کند.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نکا افزود: گردشگران از هر شهر مازندران که گذر کنند می‌توانند از نزدیک‌ترین نمایشگاه بازدید کرده و سوغات خود را تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه، بازارچه موقت صنایع‌دستی نیز برپا می‌شود تا هنرمندان صنایع‌دستی آثار خود را ضمن نمایش به فروش برسانند.

طهماسبی ادامه داد: محصولات هنری عرضه شده در این نمایشگاه شامل گلیم، جاجیم، چرم، سفال، شیشه، معرق، منبت و صنایع چوبی، غذاهای محلی و ... است.

وی گفت: این نمایشگاه‌های نوروزی در نکا تا 12 فروردین سال 92 پذیرای بازدیدکنندگان و مسافران نوروزی در شهرک شهید عباسپور خواهد بود.

سرپرست نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نکا اظهار داشت: در این ایام، همچنین وجود چشمه‌ساران زیبا، منطقه گردشگری قرمرض نکا با آب معدنی، امامزادگان و دشت‌های سرسبز در این شهرستان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

وی در پایان به فرهنگ غنی مردم نکا اشاره کرد و از گردشگران و مسافران خواست تا در کنار استفاده از جاذبه‌های دیدنی از مصنوعات دستی با ارزش استان نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/86002/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول