اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو:

افق طرح آبرسانی به قم سال 1425 است/ مردم الگوی مصرف خود را اصلاح کنند

وزیر نیرو با بیان اینکه مردم باید سرانه مصرف خود را کاهش دهند، گفت: اگر مصرف را مدیریت نکنیم افق این طرح که سال 1425 در نظر گرفته شده زودتر فرا می‌رسد.

افق طرح آبرسانی به قم سال 1425 است/ مردم الگوی مصرف خود را اصلاح کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجید نامجو امروز در مراسم افتتاح پروژه عظیم انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم گفت: تاکنون در کشور 203 میلی‌متر بارندگی داشتیم که نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما یک کشور خشک است و باید تلاش کنیم از همه منابع خدادادی به خوبی استفاده کنیم اظهار کرد: استفاده درست منجر به این می‌شود که نعمت بر ما افزون شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه از سوی رهبر انقلاب امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری شده است بیان کرد: در سال جاری شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگی هستیم که می‌توان از آنها به عنوان یک حماسه یاد کرد.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه سد بختیاری یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که آغاز شده و در سال‌های آتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

نامجو بیان کرد: روز گذشته بلندترین سد خاکی کشور و پیچیده‌ترین سد خاکی که تاکنون اجرا کرده‌ایم و یک ابر پروژه در وزارت نیرو به شمار می‌رود در انتهای رودخانه کارون به بهره‌برداری رسید و با بهره‌برداری از این طرح جمع آب ذخیره شده در استان خوزستان به بالای 20 میلیارد متر مکعب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه جمع 20 پروژه عظیم وزارت نیرو بیش از 62 هزار میلیارد ریال است تصریح کرد: اگر بخواهیم در کشور رشد اقتصادی هشت درصد محقق شود باید زیرساخت‌های کشور جلوتر از این رشد حرکت کند.

وزیر نیرو ادامه داد: در وزارت نیرو تلاش ما این است که از کوچکترین ظرفیت‌های قانونی استفاده کرده و زیرساخت‌های آب و برق از برنامه‌های اقتصادی کشور جلو بیفتد.

وی با اشاره به عملیات انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم گفت: با افتتاح این پروژه آب گوارا در اختیار مردم 10 شهر و روستاهای مسیر قرار می‌گیرد انتظار این است که به خوبی از این آب استفاده کنیم چرا که اگر مدیریت مصرف نداشته باشیم همین آب هم کافی نخواهد بود.

نامجو با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب مردم قم 170 لیتر در روز است اظهار کرد: در شهر کاشان سرانه مصرف آب 110 لیتر در روز است که باید تلاش کنیم که قم در این زمینه الگو باشد.

وزیر نیرو با بیان اینکه مردم باید سرانه مصرف خود را کاهش دهند ادامه داد: اگر مصرف را مدیریت نکنیم افق این طرح که سال 1425 در نظر گرفته شده زودتر فرا می‌رسد.

انتهای پیام/2258/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول