اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ مراسم افتتاح پروژه عظیم انتقال آب به قم

احمدی‌نژاد: قم باید اندیشه مهدویت را در طراز جهانی عرضه کند/آب گوارا هدیه به مردم قم

رئیس جمهور با بیان اینکه غیر از اندیشه مهدوی هیچ اندیشه‌ای نمی‌تواند جهان را نجات دهد، گفت: باید معرفت مهدوی را در طراز اندیشه امروز بشر تبلیغ و تبیین کرد و این اقدام وظیفه قم است.

احمدی‌نژاد: قم باید اندیشه مهدویت را در طراز جهانی عرضه کند/آب گوارا هدیه به مردم قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود احمدی نژاد امروز در مراسم افتتاح طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم اظهار کرد: خداوند را سپاسگزارم که این سفر با بهره‌ برداری از چند خدمت بزرگ به مردم قم همراه شد.

وی بیان کرد: مردم قم جزو نخستین موحدان بوده و همیشه به دنبال سرافرازی پرچم توحید و استقرار ارزش‌های الهی در زمین بوده‌اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم قم از همان ابتدا به پیامبر ایمان آورده و پای مکتب ایشان ایستادند و بعداً گرد وجود نازنین دختر پیامبر حلقه زدند تصریح کرد: قمی‌ها صدها سال در راه آرمان‌های الهی پیامبر مجاهدت کردند و در دامان خود عرفا، مجاهدان و فقها را تربیت کرده و به بشریت تقدیم کردند.

وی خاطرنشان کرد: مردم قم در همه حوادث پیشتاز بوده و در انقلاب، دفاع مقدس و امروز پیشتاز هستند؛ حق این است که شهر و استان قم باید به لحاظ عمران و آبادانی بهترین و برترین باشد.

احمدی نژاد افزود: انتظار این است که مردم و علما در قم پیشگام اندیشه اسلام ناب و رهایی بخشی بشریت از شر مستکبران و پیشگام عدالت طلبی و زمینه سازی برای حکومت جهانی باشند.

وی با بیان اینکه نگاه ملت‌ها امروز به سمت ملت ایران است اظهار کرد: ملت‌ها به دنبال الگو، راه و اندیشه و نقطه اتکای جدید می‌گردند و به وضوح یک بیداری عظیم در عالم در حال تحقق است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مفهوم عدالت، حقیقت انسان و ایمان ناب به سرعت در دنیا منتشر شده و در ذهن ملت‌ها ارتقا پیدا می‌کند ادامه داد: تمایل به عدالت، آزادی، کمال و عزت انسان روزافزون بوده و طبیعی است که ملت‌ها به دنبال الگو، تکیه‌گاه و پیشگامان این راه نورانی حرکت خواهند کرد و به همین دلیل نگاه‌ها به سمت ایران و قم است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه کارهای بزرگی در قم اتفاق افتاده است و نیاز بود که یک تحول اساسی در شهرسازی قم اتفاق بیفتد که به فضل الهی چهره امروز قم با هشت سال قبل قابل مقایسه نیست.

احمدی نژاد با اشاره به عملیات پروژه بلوار پیامبر اعظم بیان کرد: پروژه پیامبر اعظم مراحل نهایی شدن را طی می‌کند و امسال تردد در آن جریان می‌یابد و باید دولت‌ هم کمک‌هایی داشته باشد.

وی به اجرای پروژه منوریل اشاره کرد و یادآور شد: قطار هوایی طرح بسیار بزرگی است که در قم اجرا می‌شود و این قطار هوایی نشاط خوبی در شهر ایجاد خواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه منوریل بسیار ارزان‌تر از مترو است، گفت: در گذشته پول ملت را به زیرزمین منتقل کرده و با اصرار چند برابر هزینه کردند؛ ما قطار زیرزمینی لازم داریم ولی وقتی که امکان انجام ارزان‌تر وجود دارد باید از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرح عظیم انتقال آب به قم اظهار کرد: آب پایه زندگی، نشاط و حرکت است و این پروژه هدیه خادمان ملت به مردم عزیز قم است.

احمدی نژاد با بیان اینکه امروز اگر بخواهیم این پروژه را اجرا کنیم به بیش از 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است اظهار کرد: کیفیت آب فعلی قم از آب محله ما در تهران بسیار بهتر است و ملت ایران هم خوشحال هستند که امروز آب مناسب در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی ضرورت توجه به رشد جمعیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما امروز نیاز داریم که رشد جمعیت را به قبل برگردانیم و کاهش جمعیت برای یک ملت خطر است.

رئیس جمهور اضافه کرد: مشکلی که برخی از کشورهای اروپایی دچار آن شده‌اند این است که عده قلیلی باید کار کرده و عده کثیری مصرف کنند و برخی کشورهای اروپایی در معرض این هستند که ملیت آنها در حال تغییر است.

احمدی نژاد با بیان اینکه ما نباید مأموریت‌های آرمانی خود را فراموش کنیم، اظهار کرد: ممکن است به مشکلاتی نظیر میل به حکومت، میل به حکومت برای حکومت، میل به بهره‌مندی‌های ناشی از حکومت و میل به سکون گرفتار شویم و خیال نکنیم انقلاب ما مستثنی است.

وی تصریح کرد: فکر نکنیم ما استثنا هستیم باید آرمان‌ها و انگیزه‌های آرمانی و الهی و مجاهدت‌های آرمانی ما پررنگ‌تر باشد چرا که انقلاب عظیم اسلامی برای استقرار توحید‌، پاکی و عدالت آمده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید مراقب بود تا این پیشگامی محفوظ بماند چرا که امروز چشم دنیا به ایران است، افزود: مگر ما منتظر نیستیم، مگر 1400 سال به عشق حاکمیت مهدی موعود در جهان نسل در نسل انتظار نکشیده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه امروز جهان نیازمند اندیشه‌های ناب، پاسخ به سئوالات، الگوهای نو و تبیین حقیقت اسلام است اضافه کرد: جلسه‌ای با متفکران آمریکایی که در حوزه ایران می‌نویسند داشتیم، یکی از آنها گفت شما اسلام را حاکم کرده‌اید و در پاسخ به او گفتم ما چنین ادعایی نکرده‌ایم بلکه گفتیم می‌خواهیم دنیا را اسلامی کنیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه نباید درباره برخی اجحاف‌ها و سوء استفاده‌های بزرگ بی‌تفاوت یا کم تفاوت شویم بیان کرد: مملکت فقط به تهران خلاصه نمی‌شود و همه این 500 شهر و شهرستان جزو مملکت اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا نام ایران به نقطه امید تبدیل شده است بیان کرد: نام ایران با عشق، عزت، ایستادگی در برابر مستکبران و عدالت همراه شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکای لاتین 400 سال زیر سلطه غربی‌ها بود و تاریخ خون‌بار و غم‌باری دارد اظهار کرد: وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ما انتخابات ونزوئلا را به رسمیت نشناخته و آمریکای لاتین حیاط خلوت ما است.

وی با اشاره به اینکه مردم این منطقه بارها قیام کردند و سرکوب شدند تا نوبت به چاوز انقلابی رسید، گفت: او در تمام سخنرانی‌هایش اسم امام را می‌آورد و راه خود را راه امام می‌دانست.

احمدی‌نژاد ادامه داد: او می‌گفت هرچه جمهوری اسلامی بگوید قبول دارم و وقتی در ماجرای غزه تماسی با او داشتم سفیر صهیونیست‌ها را اخراج کرد.

وی بیان کرد: وقتی چاوز از دنیا رفت تلاش کردند شخصیت او را خراب جلوه دهند ولی پس از سخنانی که من داشتم مسئولان آنجا گفتند نوع حرف‌هایی که شما زدید ذهنیت‌ها را تغییر داد.

رئیس جمهور ادامه داد: وقتی به زیارت امام رضا رفتیم باید چهره این مرد را می‌دیدید، او سخنرانی می‌کرد و می‌گفت باید امام مهدی بیاید و دنیا را نجات دهد.

وی اضافه کرد: در آمریکای لاتین صدها شبکه تلویزیونی و رادیویی فعال است که به اتفاق توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود ولی چاوز یک تنه ایستادگی کرد و 15 کشور را به خط انقلاب آورد.

احمدی‌نژاد گفت: در تشییع جنازه چاوز همه به من تسلیت می‌گفتند و اعلام می‌کردند چاوز ما را با شما و انقلاب ایران آشنا کرد؛ در صفی که مردم ایستاده بودند فریادهای زنده باد ایران  و زنده باد احمدی‌نژاد سردادند و البته احمدی‌نژاد قطره‌‌ای از ملت است.

وی با بیان اینکه امروز موج عشق به عدالت و توحید در حال شعله‌ور شدن است اظهار کرد: در مقابل اومانسیم، لیبرالیسم و سرمایه داری که در حال تبلیغ شدن در دنیا است ما مسئول هستیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: تنها اندیشه‌ای که می‌توانیم با آن به مقابله با اندیشه مادی و لیبرالی دنیا برویم اندیشه مهدویت است؛ غیر از اندیشه مهدوی هیچ اندیشه‌ای نمی‌تواند جهان را نجات دهد، البته باید این اندیشه به شکل درست مطرح شود و باید معرفت مهدوی را در طراز اندیشه امروز بشر تبلیغ و تبیین کرد و این اقدام وظیفه قم است.

انتهای پیام/2258/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول