اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

قالیبافان چهارمحال و بختیاری 11 میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای حمایت از قالیبافان افزون بر 11 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته به بافندگان فرش استان اعطا شده است.

قالیبافان چهارمحال و بختیاری 11 میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

رحمان کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: سالانه در کشور 5 میلیون متر مربع فرش دستباف تولید می‌شود که 400 هزار مترمربع از این میزان توسط بافندگان فرش این استان تولید و روانه بازار می‎شود.

وی با اشاره به سبک‌های بافت فرش در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: گبه، یلمه، فرش بختیاری و نایینی چهار سبک تولید فرش این استان است.

کرمی از صادرات 80 درصدی تولیدات فرش استان خبر داد و افزود: فرش‌ها و گبه‌های بافته شده در این استان به کشورهای اروپایی، آسیای میانه، آمریکای جنوبی، چین، آلمان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده‌ است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به افتتاح نخستین شرکت تعاونی فارغ‌التحصیلان فرش دستباف کشور در این استان، اذعان داشت: شرکت لچک ترنج چهارمحال از سوی فارغ‌التحصیلان و دانش آموختگان فرش با پیشنهاد این سازمان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار، ارائه خدمات مورد نیاز بافندگان فرش، بازاریابی، تأمین مواد اولیه مرغوب، خرید و فروش و صادرات از اهداف تشکیل و راه‌اندازی این شرکت تعاونی است.

کرمی بر ضرورت بازاریابی محصولات فرش استان تأکید کرد و گفت: بازاریابی نقش بسزایی در میزان فروش تولیدات فرش استان دارد، بافندگان فرش استان باید با توجه به نیاز بازار فرش را تهیه و عرضه کنند.

انتهای پیام/68001/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول