اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

معاون سیاسی وزیر کشور:

تبلیغات غیر رسمی نداریم/ در ارائه لیست ۳۰ نفره به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات قصوری صورت نگرفت

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: ۳۰ نفر از شخصیت‌های مذهبی، سیاسی‌، فرهنگی و اجتماعی از سوی وزیر کشور به عنوان معتمد به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات معرفی شدند.

تبلیغات غیر رسمی نداریم/ در ارائه لیست ۳۰ نفره به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات قصوری صورت نگرفت

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، سید صولت مرتضوی صبح امروز در برنامه زنده شبکه خبر با بیان اینکه 30 نفر از شخصیت های مذهبی، سیاسی‌،فرهنگی و اجتماعی از سوی وزیر کشور به عنوان معتمد به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات معرفی شدند درباره بحث تشکیل هیات اجرایی مرکزی انتخابات اظهار کرد: متاسفانه در آستانه انتخابات نمایندگان با دادن طرح‌هایی باعث می‌شود قانون انتخابات دستخوش تحولاتی شود و به تبع این موضوع برنامه‌های که وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها نیز دارند، دستخوش تغییرات می‌شوند که البته این حق نمایندگان محترم است.

*در ارائه لیست هیات مرکزی نظارت بر انتخابات قصوری صورت نگرفته است

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به برخی از این تغییرات افزود:از جمله تغییرات این بود که وزارت کشور زیر نظر هیات اجرایی مرکزی انتخابات فعالیت کند و وزیر کشور حداقل 5 ماه قبل از پایان دوره چهارساله ریاست جمهوری 30 نفر از شخصیت‌های مذهبی، سیاسی،‌فرهنگی و اجتماعی کشور را که دارای صلاحیت‌های مندرج در تبصره 3 ماده 39 این قانون باشند به عنوان معتمد به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات معرفی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه از سوی وزارت کشور و شورای نگهبان قصوری شکل نگرفته است، تصریح کرد: متاسفانه برخی دوستان که اظهار نظر می‌کنند فقط بخشی از قانون را می‌بینیند و به بخش دیگر توجه ندارند.

مرتضوی با بیان اینکه در زمانی که ضرورت داشته باشد این هیات اجرایی تشکیل می‌شود، گفت: این‌که هیات نظارت کمی دست نگه داشته است، بخاطر این است که طیف‌بندی‌های سیاسی کاملا شفاف شوند و افراد مشخص شوند تا این‌که افراد مورد نظر جهت‌گیری‌های سیاسی نداشته باشند.

*قبل از اظهار نظر قوانین را مطالعه کنید

معاون سیاسی وزیر کشور از برخی افرادی که در این خصوص اظهار نظر می کنند، خواست که قبل از اظهار نظر قوانین را مطالعه و یا این‌که به خود زحمت دهند از ما پیگیری‌های لازم را انجام دهند و تاکید کرد که نباید تشویش اذهان نمود.

مرتضوی در پاسخ به این پرسش که آیا انتخابات سر موقع خود برگزار خواهد شد؟ اظهار کرد: جمهوری اسلامی در دوران جنگ، انتخابات را سر موقع خود برگزار کرده است، حال که ملت ما در اوج اقتدار است، نیز انتخابات را سر وقت خود برگزار خواهد کرد.

*انتخابات متعلق به یک تیره و قوم خاص نیست

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود با مورد توجه قرار دادن انتخابات شوراها و حضور اقشاری در این عرصه همچون هنرمندان و ورزشکاران گفت:متاسفانه برخی اوقات بعضی قضاوت‌ها صحیح نیست. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات مطلق به یک تیره و قوم خاص نیست، بلکه به همه سلایق تعلق دارند و هنرمندان و ورزشکاران،‌ اقتصادانان و آحاد مختلف مردم در آن سهم دارند و انتخاب حق مردم است.

وی گفت:پیش‌بینی ما این است که برای انتخابات پیش‌رو نزدیک 67 هزار شعبه اخذ رای داشته باشیم. در هر شعبه اخذ رای تا 22 نفر عضو حضور خواهند داشت و با توجه عوامل پیشتیبانی، نظارتی،‌انتظامی و بازرسین، بالغ بر یک میلیون و 200هزار نفر عوامر مربوط به انتخابات را پشتیبانی می‌کنند.

*در حال حاضر تبلیغات کاندیداها مجاز نیست

معاون سیاسی وزیر کشور در مورد تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت:ما هم اکنون کسی را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری نداریم و فعالیت با این عنوان مجاز نیست و تبلیغات زمانی آغاز می‌شود که شورای نگهبان فهرست نامزدهای تایید صلاحیت شده را به وزارت کشور اعلام کند و پس از آن وزارت کشور فهرست اسامی را منتشر کند و بعد از آن نامزدها 20 روز فهرست تبلیغات خواهند داشت.

*تبلیغات غیر رسمی نداریم

مرتضوی با بیان اینکه بحثی به نام تبلیغات غیررسمی نداریم، گفت: یک بحث تببین شرایط مربوط انتخابات است که رجال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و مسوولان برگزارکننده و شورای نگهبان در مورد آن نظر می‌دهند. یک بحث هم بحث تبلیغات است که در مورد آن باید گفت در حال حاضر هر چه که شبهه تبلیغ داشته باشد خلاف قانون است و وقتی که می‌گویم قانون،‌ قانون است، همه باید به آن تن دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول