اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهادکشاورزی خوزستان خبر داد

افزایش 25 درصدی محصولات سالم در خوزستان/ برگزاری دوره بیولوژیک

معاون جهادکشاورزی استان خوزستان از افزایش 25 درصدی تولید محصولات کشاورزی سالم نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد.

افزایش 25 درصدی محصولات سالم در خوزستان/ برگزاری دوره بیولوژیک

محمد قاسمی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: تولید محصولات کشاورزی سالم امسال نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد داشته است و امیدواریم این روند در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به افزایش تولید محصولات سالم گفت: تولید محصولات ارگانیک در مرحله بالاتر از محصولات سالم قرار دارد و در حال حاضر تنها تولید این محصولات را در برنامه‌های خود دنبال می‌کنیم.

قاسمی‌نژاد در زمینه مدیریت و کاهش استفاده از کودهایی شیمیایی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است که استفاده از کود‌های بیولوژیک و آلی جایگزین کودهای شیمیایی و سموم شود و مصرف آنها به صورت چشمگیری کاهش یابد.

معاون جهادکشاورزی استان خوزستان در مورد مبارزه بیولوژیک با آفت‌ها و بیماری‌های کشاورزی گفت: کشاورزان باید تا جایی که امکان دارد استفاده از حشره‌کش‌ها و قارچ‌کش‌ها را کاهش داده و مبارزه بیولوژیکی که توسط حشرات و جانوران مفید انجام می‌شود را در دستور کار خود قرار دهند.

قاسمی‌نژاد درباره بالابردن سطح آگاهی کشاورزان برای مبارزه بیولوژیک عنوان کرد: برای گسترش مبارزه بیولوژیک برای کشاورزان و بالا بردن سطح آگاهی آنان در این زمینه کلاس‌ها و کارگاه‌هایی در نظر گرفته شده است که در این کلاس‌ها الگو بیولوژیک و مبارزه بیولوژیکی با آفت‌ها و بیماری‌ها آموزش داده می‌شود.

وی با ابراز رضایت از حضور کشاورزان در این کلاس‌ها بیان کرد: این کلاس‌ها و برنامه‌ها مورد استقبال کشاورزان استان خوزستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/72006/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول