اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان:

مدیریت بحران گلستان از برگزاری همایش‌های تخصصی حمایت می‎کند

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: این اداره کل با توجه به اهمیت جایگاه علم در مدیریت بحران از برگزاری همایش‌های تخصصی و تولید نرم‌افزار علمی در این عرصه حمایت می‎کند.

مدیریت بحران گلستان از برگزاری همایش‌های تخصصی حمایت می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ قاسم سمیعی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری چهارمین همایش مدیریت بحران در صنعت ساختمان، سازه‌های زیرزمینی و شریان‌های حیاتی در گرگان اظهار داشت: با توجه به رویکرد یاد شده این اداره کل تلاش می‎کند، زمینه‌ساز شرکت دستگاه‌های اجرایی و اعضای کارگروه‌های تخصصی مدیریت بحران گلستان در این رویداد علمی شود.

توجه به موضوعات علمی در مدیریت بحران مسیر مدیریت عالمانه را مهیا می‌سازد

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: توجه به موضوعات علمی در مدیریت بحران، علاوه بر تقویت مباحث مرتبط، راه را برای مدیریت عالمانه و منطبق بر دانش جهانی هموار می‌سازد.

سمیعی یادآور شد: حوادث غیرمترقبه تنها به یک ملت یا کشور خاص اختصاص ندارد و گستره انواع بلایای طبیعی در کشورهای مختلف، راه را برای مدل‌سازی و الگوبرداری از اقدامات درست و خردمندانه در این عرصه فراهم می‌سازد.

تاکید بر استفاده از تجارب ملی و بین‌المللی در موضوع مدیریت بحران

وی با تاکید بر استفاده از تجارب ملی و بین‌المللی در چهار چرخه مدیریت بحران ادامه داد: نشر علم و تغذیه فکری جامعه علاقه‎مند به موضوع مدیریت بحران، از مسیر تبادل نظر، برگزاری همایش‎های علمی، هم‌اندیشی، استفاده از تجارب دیگر ملل و امکان مطالعه منابع علمی میسر خواهد بود.

سمیعی با اشاره به همایش یک روزه، چهارمین همایش مدیریت بحران در صنعت ساختمان، سازه‌های زیرزمینی و شریانهای حیاتی افزود: موضوعات طرح شده در همایش به دنبال ایمن‎سازی جامعه و شهروندان و طراحی الگوهایی جدید، منطبق بر ایمنی در مهندسی، معماری و مبلمان شهری است.

وی اضافه کرد: حضور اساتیدی برجسته در رشته‌های مرتبط در این همایش بیانگر آن است که توسعه علمی در مجامع علمی و دانشجویی راه را برای قدم‌های مثبت و تاثیرگذار در مراحل چهارگانه مدیریت بحران (پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی) هموار می‌سازد.

نشر علم و تغذیه فکری علاقه‌مندان موضوع مدیریت بحران ضروری است

سمیعی یادآور شد: تجربه‌های اخیر و گذشته نشان داده که این سرزمین هر لحظه در معرض تهدید بلایای طبیعی است و ایفای نقش این مدیریت در راستای برنامه‌ریزی برای پیشگیری می‎تواند به کاهش اثرات مخرب این بلایا کمک کند.

وی متذکر شد: نشر علم و تغذیه فکری جامعه علاقه‌مند به موضوع مدیریت بحران، از مسیر تبادل نظر، هم‌اندیشی، استفاده از تجارب دیگر ملل و امکان مطالعه منابع علمی میسر خواهد بود.

این مسئول گلستانی با اشاره به محورهای اصلی چهارمین همایش تخصصی مدیریت بحران در صنعت ساختمان، سازه‌های زیرزمینی و شریان‌های حیاتی گفت: بررسی نقش مهندسان و سازمان‌های نظام مهندسی در مدیریت بحران‌های طبیعی و حوادث غیرمترقبه و سازوکارهای اصلاح نظام ساخت و ساز و نقش آن در کاهش خسارات ناشی از این نوع حوادث برخی از محورهای این همایش تخصصی است.

توجه به نقش شریان‌های حیاتی در عرصه مدیریت بحران از محورهای اصلی همایش

سمیعی اضافه کرد: نقش سازمان‌های متولی شریان‌های حیاتی شهری و برون‌شهری در مدیریت بحران و طراحی شریان‌های حیاتی شهرها در حوادث طبیعی از دیگر محورهای اصلی این همایش علمی محسوب می‎شود.

وی اذعان داشت: الزامات پدافند غیر عامل در بحران، مدل‌سازی و طراحی سازه‌های زیرزمینی در مواقع عادی و بحران و بررسی مدیریت بحران در سازه‌های زیرزمینی با نگاهی بر تجربیات سایر کشورها دیگر مباحث علمی این همایش را تشکیل می‎دهد.

سمیعی موضوعاتی با عناوین، شهر خلاق، عامل موثر در توسعه پایدار، نقش شهر خلاق در کنترل بحران‌های طبیعی، استراتژی‌های توسعه پایدار و نقش آن در مدیریت بحران، نحوه استفاده از برنامه‌ریزی‌های شهری در مدیریت بحران، رابطه شهرهای خلاق با پدافند غیرعامل، عصر اطلاعات و کنترل بحران‌های شهری را از دیگر مباحثی قلمداد کرد که در این همایش کشوری  به آن پرداخته می‎شود.

اعطای گواهینامه معتبر آموزشی به شرکت‌کنندگان همایش

وی یادآور شد: به شرکت‌کنندگان در این همایش گواهینامه حضور در دوره مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا خواهد شد.

چهارمین همایش علمی و تخصصی مدیریت بحران در صنعت ساختمان، سازه‌های زیرزمینی و شریان‌های حیاتی فردا 12 اردیبهشت ماه سال‌جاری به مدت یک روز در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‎شود.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال‌شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول