اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خطیب مسجد جامع الاموی دمشق در گفت‌وگو با فارس:

نبش قبر «حجر بن عدی» جنگ علیه مقدسات است

امام جماعت و خطیب مسجد جامع «الاموی» دمشق تاکید کرد، کسانی ‌که دست به نبش قبر «حجر بن عدی» زدند، اقدامی مخالف شرع انجام داده و این به معنای مبارزه با دین است.

نبش قبر «حجر بن عدی» جنگ علیه مقدسات  است

شیخ «احمد البکار»، امام جماعت و خطیب مسجد جامع «الاموی» دمشق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد که هیچ کس نمی‌تواند، دین اسلام را احتکار کند و هرکس چنین سخنانی بر زبان آورد، برداشت کورکورانه‌ای از اسلام داشته است.

شیخ احمد البکار در ادامه افزود: شبه قاره هند متشکل از کشورهای هند و افغانستان و پاکستان است و اسلام این شبه قاره را طی دوره فتوحات اسلامی فتح کرد و در آن بت‌های بسیاری از آیین‌ بودایی وجود داشت و مسلمانان از آن دوره تاکنون هیچ‌گونه تعرضی به این بت‌ها نداشته و حتی به آنها نزدیک هم نشده‌اند.

وی افزود: در هند نیز به همین ترتیب رودی به نام رود زندگی وجود داشت که همچنان نیز وجود دارد و مردم هند خود را در آب این رود می‌شویند تا خداوند گناهان آنها را بشوید. این افراد از آن زمان تاکنون عادات و تقالید خود را تغییر نداده‌اند و اسلام نیز نخواسته بالاجبار آنها را تغییر دهند.

امام جماعت و خطیب مسجد جامع «الاموی» دمشق گفت: مسلمان حتی وقتی وارد سرزمین رم شدند، به هیچ کلیسایی تعرض نکرده و آن را تخریب نکردند.

شیخ البکار تاکید کرد که کسانی که اقدام به نبش قبر مزار «حجر بن عدی»، صحابه حضرت علی(ع) کردند، خارج از دین و مرتد هستند و با این کار خود تمام عرف‌ها و تقالید و آداب و سنن را زیر پا گذاشتند و به عادات و سنتی حمله بردند و آنها را زیر پا گذاشتند که برای مردم محترم است.

وی در ادامه افزود که قبر و هرکس که در آن قرار دارد، دارای حرمت است و کسانی‌که دست به چنین اقدامی زدند، اقدامی مخالف شرع انجام داده و این اقدام به معنای مبارزه با دین است و توصیف اقدام تروریستی برای آن نمی‌گنجد، چراکه بسیار بدتر از آن است.

شیخ البکار گفت که محکوم کردن این اقدام در اینجا و آنجا کافی است من از همه می‌خواهم که به کتاب و سنت خدا باز گردند و از موضوعات و قضایای اختلاف‌ برانگیز دوری کنند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول