اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری کردستان:

حرکت در مسیر ارزش‌های اسلامی مانع وقوع جرم می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با تأکید بر تمکین مردم به قانون، حرکت در مسیر قانون و ارزش‌های اسلامی را مانع وقوع جرم در جامعه عنوان کرد.

حرکت در مسیر ارزش‌های اسلامی مانع وقوع جرم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن بابایی در جمع مردم نایسر از راه‌اندازی واحد مشاوره رایگان حقوقی و روانشناسی در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: این مرکز با هدف مشاوره رایگان حقوقی و روانشناسی در زمینه جرایم و مسائل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ مردم به عنوان رکن اصلی و اساسی جامعه باید با محور قرار دادن عمل به قانون و آگاهی از حقوق و افزایش اطلاعات حقوقی خویش تحول عمده‌ای در اخلاق و رفتار اجتماعی در جامعه ایجاد کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با اشاره به اینکه توسعه فرهنگی در رفتار‌ها و ارتباطات اجتماعی انسان‌ها نهفته است، افزود: تنها با اصلاح رفتار‌های اجتماعی میان فردی می‌توانیم ارتباطات صحیح اجتماعی را ترویج دهیم.

بابایی در ادامه از مساجد نیز به عنوان پایه و اساس بسیاری از آموزش‌های مردمی نام برد و اظهار کرد: ترویج و گسترش تعلیمات و آموزش‌ها در درون مساجد ریشه بسیاری از جرایم اجتماعی را می‌خشکاند.

به گفته وی، مساجد نیز به ‌عنوان پایگاه دینی نقش عمده‌ای در کاهش پرونده‌های قضایی، وقوع جرم و قانون‌گریزی ایفا می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان خاطرنشان کرد:  افرادی که در مساجد و مراسم‌های دینی و مذهبی، کلاس‌های احکام و نماز جمعه شرکت می‌کنند با تاثیر‌پذیری از آموزه‌های دینی از لحاظ شخصیتی به شکلی تربیت می‌شوند که میزان گرایش به جرم در آنان کاهش می‌یابد.

بابایی تصریح کرد: گستردگی فعالیت‌های مساجد و توجه به مسائل و حل و فصل مشکلات اجتماعی در کنار اعمال دینی تاثیرپذیری افراد از مساجد را بیشتر خواهد کرد.

به گفته وی، تحقق این مهم میزان گرایش مردم به انجام کارهای خلاف را کاهش می‌دهد و به این ترتیب بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خود به خود در جامعه ریشه‌کن می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان در پایان به مشکلات حقوقی و اجتماعی مناطق حاشیه و منفصل شهری اشاره کرد و گفت:‌ تلاش در راستای ریشه‌یابی و رفع این مشکلات با جدیت دنبال می‌شود و ایجاد و راه‌اندازی مرکز مشاوره رایگان از جمله اقدامات دادگستری استان در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام/79002/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول