اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور

اعلمی یکبار دیگر شانسش را برای حضور در انتخابات امتحان کرد

اکبر اعلمی دقایقی پیش در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور یافت تا شانسش را برای انتخابات ریاست جمهوری امتحان کند.

اعلمی یکبار دیگر شانسش را برای حضور در انتخابات امتحان کرد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور، اکبر اعلمی دقایقی پیش برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

اکبر اعلمی در مرداد 1333 در بندر شاه (بندر ترکمن) به دنیا آمد. پدرش از کارکنان راه‌آهن بود و در هنگام تولد او محل کارش در رودسر و بندر شاه بود و یک سال بعد برای همیشه به تهران منتقل شد. اعلمی کودکی و جوانی خود را در تهران گذراند و فعالیت ورزشی زیادی داشت به‌طوری‌که به گفته خودش اگر وارد سیاست نمی‌شد به ورزش قهرمانی روی می‌آورد.

وی تحصیلاتش را در 3 رشته علوم اقتصادی با گرایش بانکداری (دانشگاه علامه طباطبائی)، حقوق- علوم قضائی(دانشکده علوم قضائی- 1366) و اقتصاد بین‌الملل (دانشگاه علامه طباطبائی- 1375) در مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. پس از انقلاب تا سال 1366 مسئولیت واحد سیاسی_فرهنگی سپاه تهران، مسئول حفاظت فرودگاه تهران، جانشین عملیاتی سرپل ذهاب در زمان فرماندهی اصغر وصالی و همزمان با آغاز جنگ ایران و عراق و واحد آموزش عقیدتی_سیاسی پادگان ولیعصر را برعهده داشت و 33 ماه در جبهه حضور داشت و از ناحیه دست، شکم، پا و صورت آسیب دید و 45٪ جانبازی دارد.

وی از سال 1366 تا 1378 فرماندار مغان، معاون اداره کل امور انتظامی وزارت کشور، معاون اداره کل بازرسی وزارت کشور، معاون اداره کل دفتر مطالعات و تحقیقات سیاسی وزارت کشور و مدیر کل بازرسی بنیاد مستضعفان و جانبازان و مشاور سیاسی و اجتماعی سرپرست بنیاد بود.

اعلمی از سال 69 تا 78 روزنامه‌نگاری نیز می‌کرد و عضو هیئت تحریریه روزنامه سلام بود.

در سال 1378 کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه تبریز شد و به مجلس راه یافت.

اکبر اعلمی توانست در انتخابات مجلس هفتم از شورای نگهبان تائید صلاحیت گرفته و به عنوان نماینده مجلس هفتم انتخاب شود. در مجلس هفتم وی همراه با فراکسیون اقلیت مجلس از منتقدین دولت نهم بود.

در تمام دوران نمایندگی در دو مجلس ششم و هفتم عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» و دو سال رئیس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما بود.

البته اعلمی بعد از آن در انتخابات مجلس هشتم و انتخابات ریاست جمهوری هم رد صلاحیت شد.

البته روز 4 اردیبهشت ماه بود که اکبر اعلمی با حضور در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه در انتخابات پیش رو کاندیدهای اصلاح طلب واقعی حضور ندارد و به نظر می‌رسدکه بعضی از جریانات طبق معمول می‌خواهند برخی افراد را به عنوان اصلاح طلب معرفی کنند، بنده به این نتیجه رسیدم که به عنوان یک شخصیت اصلاح طلب وارد میدان رقابت‌ها شوم.

وی افزود: شعاری که انتخاب کرده ام «احیای منشور نوفل لوشاتو» است که ان شاءالله برای توضیح این شعار بیانیه‌ای صادر خواهم کرد.

اعلمی ادامه داد:هر انقلابی مبتنی و متکی بر مجموعه ای از شعارها و وعده‌های رهبران انقلاب‌ها است؛ نظر به اینکه مهمترین بخش شعارهای رهبران انقلاب در نوفل لوشاتو صورت گرفت، من از عنوان منشور نوفل لوشاتو استفاده می‌کنم.

وی اضافه کرد: بنده به عنوان یک فرد مستقل وارد عرصه شدم و از آنجا که چهره شاخص اصلاح طلب معرفی نشده، احساس کردم که باید در صحنه حضور یابم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول