اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

مشارکت چین در اکتشاف و استخراج نفت و گاز تاجیکستان

همزمان با پایان سفر «امامعلی رحمان» به چین، مجتمع ملی نفت و گاز این کشور اعلام کرد، تصمیم دارد بزودی در طرح‌های اکتشاف و استخراج نفت در قسمت‌هایی از خاک تاجیکستان مشارکت فعال داشته باشد.

مشارکت چین در اکتشاف و استخراج نفت و گاز تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مجتمع ملی نفت و گاز چین پس از پایان مذاکرات سیاسی-اقتصادی روسای 2 کشور چین و تاجیکستان قصد دارد در پروژه‌های انرژی تاجیکستان سهم فعال تری نسبت به گذشته داشته باشد.

همچنین مجتمع ملی نفت و گاز چین اعلام کرده است در کار‌های جستجو و استخراج فراورده‌های نفت و گاز در قسمت‌های جنوب و غرب تاجیکستان بصورت فعال مشارکت خواهد کرد.

طبق توافقات حاصل‌شده، فعالیت شرکت مذکور در تاجیکستان در همکاری با شرکت کانادایی «تیتس پیترالوم» و شرکت فرانسوی «تاتل» فعالیت خود را انجام خواهد داد.

فعالیت این شرکت چینی در حالی است که امامعلی رحمان در جریان سفر به این کشور تاکید کرد، همکاری مجتمع ملی نفت و گاز چین با تاجیکستان باید با روح مشارکت استراتژی دو کشور همخوانی داشته باشد.

بنابر آمار رسمی، چین از شرکای اصلی تجاری تاجیکستان بوده و مبادلات کالا بین این 2 کشور در سال گذشته میلادی بیش از 2 میلیارد دلار بوده‌ است.

همچنین بنابر این آمار، سرمایه چین هم‌اکنون 40 درصد از سرمایه‌های واردشده به اقتصاد تاجیکستان را تشکیل می‌دهد.

چندی پیش نیز یک شرکت نفتی انگلیس در بیانیه‌‌ای اعلام کرد، تاجیکستان ذخائر نفت و گاز بسیاری دارد که بطور قابل توجهی بیشتر از ذخایر باقیمانده منابع نفتی در دریای شمال است.

وی این ذخایر طبیعی را بطور بالقوه «بسیار عظیم» خوانده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول