اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال اعلام رأی قطعی کمیته استیناف صورت گرفت

اعتصاب ورزشی شهرداری تبریز / یک و دو فدراسیون فوتبال با تبریزی‌ها

به دنبال اعلام رأی قطعی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص اعتراض تیم فوتبال شهرداری تبریز و اعضای کادرفنی این تیم و سنگین‌تر شدن رأی صادره قبلی کمیته انضباطی در کمیته استیناف تمام فعالیت‌های ورزشی شهرداری تعطیل شد.

اعتصاب ورزشی شهرداری تبریز / یک و دو فدراسیون فوتبال با تبریزی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به دنبال اعلام رأی قطعی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص اعتراض تیم فوتبال شهرداری تبریز و اعضای کادرفنی این تیم و سنگین‌تر شدن رأی صادره قبلی کمیته انضباطی در کمیته استیناف، کلیه فعالیت‌های ورزشی شهرداری تبریز در حوزه قهرمانی و تیم‌داری حرفه‌ای تعطیل و تمامی تیم‌های ورزشی تحت مدیریت این مجموعه منحل شدند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال نظر نهایی و رأی قطعی خود در خصوص اعتراض تیم فوتبال شهرداری تبریز به رأی اعلامی و اداری کمیته انضباطی را صادر و نه تنها تخفیفی در این رأی اعمال نکرد؛ بلکه تیم فوتبال شهرداری تبریز را که پیش از این با رأی قبلی به لیگ یک سقوط کرده بود، با یک رده سقوط دیگر به لیگ دسته دو فرستاد.

در پی این تصمیم، مدیریت ارشد شهرداری تبریز که پیش از این نیز از احتمال تعطیلی تمامی فعالیت‌های ورزشی خود در صورت تداوم این نوع برخوردهای حذفی خبر داده و با اعلام تعلیق موقت تمامی فعالیت‌ها ورزشی منتظر اعلام نظر نهایی کمیته استیناف بود، تعطیلی کامل و قطعی تمام فعالیت‌های ورزشی و نیز انحلال تیم‌های مختلف ورزشی خود را اعلام و تأکید کرد از این پس تنها در حوزه ورزش همگانی و شهروندی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

رأی امروز کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ایران بر علیه شهرداری تبریز در حالی سنگین‌تر از قبل شده است که چندی پیش مدیر حقوقی شهرداری با تنظیم و تسلیم لایحه دفاعیه دقیق، حقوقی و مستدل، که در برگیرنده ایرادات شکلی و ماهوی به رأی کمیته انضباطی و نیز استدلالات متقن حقوقی بود، رسما به صدور این رأی اعتراض کرده بود.

از سوی دیگر پیگیری‌ها و رایزنی‌های منطقی و بدون فشار مسئولان استانی اعم از نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، استاندار آذربایجان‌شرقی، مدیرکل ورزش و جوانان استان، رئیس هیئت فوتبال استان، چهره‌های مختلف ورزشی و دیگر افراد نیز در این خصوص بی‌تأثیر بود و کمیته استیناف در نهایت رأی به سقوط تیم فوتبال شهرداری به دسته دوم داد.

این تصمیم در حالی از سوی کمیته استیناف اتخاذ گردیده که ساعاتی پیش علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال ایران در حاشیه افتتاح ساختمان جدید هیئت فوتبال استان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران محلی ابراز امیدواری کرد که کمیته استیناف با نگاهی منصفانه، تصمیمی در راستای کمک به این تیم اتخاذ کند.

از نخستین روزهای طرح موضوع تبانی علیه شهرداری تبریز، که با اتهام‌زنی‌های ناباورانه از سوی مسئولان فدراسیون شروع و با فرافکنی و راه‌اندازی پروژه پرونده‌سازی ادامه یافت و در نهایت با صدور احکام سنگین پایان پذیرفت معلوم بود که هدف، چیزی جز تلاش همه جانبه و هدفمند برای محروم کردن تیم شهرداری از حضور در لیگ برتر نیست و این موضوع نیز با اظهارات و اقدامات ضد و نقیض آقایان مسئول در نشست‌های متعدد و روند بررسی پرونده و نیز جلسه نمایندگان محترم مردم تبریز در مجلس در فراکسیون ورزش به عینه به اثبات رسید.

بی‌تردید، اعلام این رأی و محروم کردن تیم فوتبال شهرداری از حضور در لیگ برتر و احکام سنگین دیگر بر علیه مدیران و دیگر عوامل این تیم نمی‌تواند کارنامه‌ای روشن و موفق برای کمیته‌های انضباطی و استیناف فدراسیون فوتبال و دیگر دست‌اندرکاران ورزش کشور تلقی شود.

مدیریت شهری تبریز و در رأس آن شهرداری، طی 8 سال گذشته با سرمایه‌گذاری هنگفت و هدفمند در حوزه ورزش، گام‌های عملی و موثری در راستای حمایت از تیم‌های ورزشی برداشته و از این رهگذر با قبول مسئولیت حمایت، هدایت و مدیریت ده‌ها تیم ورزشی تبریز در سطح قهرمانی و ملی، نام خود را به عنوان حامی درجه یک ورزش در کشور مطرح کرده و این موضوع از موفقیت تیم‌های مختلف ورزشی تحت هدایت و حمایت شهرداری قابل احصاء و اثبات است.

در حال حاضر شهرداری تبریز بار اصلی حمایت و مدیریت بیش از 70 درصد تیم‌های ورزش تبریز در رقابت‌های لیگ برتر و دیگر رده‌ها را به دوش می‌کشد که از آن جمله می‌توان به تیم‌های والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتسال، فوتبال، فوتبال ساحلی، دوچرخه سواری، راگبی، سپک تاکرا و رشته‌های دیگر اشاره کرد با این حال و با توجه به رأی نهایی کمیته استیناف، مدیریت شهری تبریز ضمن اعلام آمادگی خود برای واگذاری امتیاز تیم فوتبال خود به افراد حقیقی و حقوقی، دیگر تیم‌های ورزشی تحت مدیریت خود را نیز در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار می‌دهد تا نسبت به هدایت، مدیریت و حمایت از این تیم‌ها به شکل و شیوه‌ای که خود می‌خواهد و می‌تواند اقدام کند.

انتهای پیام/60001/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول