اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تراکتور دیجیتالی محصول جدید تبریز

آقای دیجیتالی وارد می‌شود/ نصب کامپیوتر روی مغز تراکتور

مجید جلالی که به کامپیوتر فوتبال ایران مشهور است به عنوان سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز معرفی شد.

آقای دیجیتالی وارد می‌شود/ نصب کامپیوتر روی مغز تراکتور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بالاخره پرونده انتخاب سرمربی جدید تیم تراکتورسازی به پایان رسید و مجید جلالی به عنوان سرمربی این تیم معرفی شد.

مسئولان باشگاه تراکتورسازی تبریز بعد از شکست مقابل الجیش قطر، تونی اولیویرا را اخراج و هدایت تیم خود را در دو بازی باقیمانده لیگ برتر به حسن آذرنیا سپردند. مربی کهنه‌کار تبریزی مقابل تیم‌های آلومینیوم هرمزگان و پرسپولیس تهران به پیروزی دست یافت تا تراکتورسازی ضمن نایب قهرمانی لیگ برتر، برای دومین بار متوالی به باشگاه‌های آسیا راه یابد.

17 روز بدون مربی

تراکتورسازی از 20 اردیبهشت که هفته آخر لیگ برتر بود تا ششم خرداد بدون مربی بود. در این 17 روز نام چند مربی مطرح شد که می‌توان به منصور ابراهیم‌زاده، میدن دروپ، محمد مایلی‌کهن، امیر قلعه‌نوعی، پرویز مظلومی و مجید جلالی اشاره کرد و حتی منصور ابراهیم‌زاده تا یک قدمی قبول هدایت تیم تراکتورسازی پیش رفته و سایت باشگاه نیز وی را سرمربی جدید معرفی کرد اما در نهایت طرفین در مسائل مالی به توافق نرسیدند.

آخرین گزینه‌های تراکتورسازی محمد مایلی‌کهن و مجید جلالی بود که هر دو برنامه خود را به باشگاه ارائه دادند تا هیئت مدیره در جلسه فوق‌العاده خود در آخرین ساعات ششم خرداد به مربیگری مجید جلالی به اجماع نظر برسند.

محمد مایلی‌کهن سابقه یک سال هدایت تیم شهرداری تبریز را در کارنامه خود دارد و مجید جلالی نیز در تیم ملی ایران و تیم سایپا دستیار محمد مایلی‌کهن بوده است.

تئورسین  فوتبال گروهی

مجید جلالی در همان سال اول مربیگری‌اش نشان داد که به دنبال پیاده کردن فوتبال با پایه کار گروهی است. مجید جلالی فوتبال خود را از تیم البرز در سال 1352 آغاز کرد. وی بعد از چهار سال به تیم وحدت پیوست سال 62 برای یک فصل به شاهین رفت و سال 63 مجددا به وحدت بازگشت و دو فصل بعد با پیراهن این تیم زردپوش تهرانی از فوتبال خداحافظی کرد.

مجید جلالی از سال 65 مربی تیم وحدت شد. در آن سال‌ها تمام ملی‌پوشان فوتبال ایران در دو تیم استقلال و پرسپولیس حضور داشتند و حتی بسیاری از بازیکنان مطرح دیگر در تیم‌های دارایی و شاهین بازی می‌کردند. جلالی در وحدت با جوانان گمنام و با ارائه فوتبال گروهی نتایج بسیار خوبی را کسب کردند. تنها ستاره آن سال‌های وحدت سید مهدی ابطحی بود.

وحدت در بین سال‌های 65 تا 72 با هدایت جلالی گربه سیاه تیم‌های استقلال و پرسپولیس شده بود و علی پروین در سال‌های اقتدارش در دهه 60 بارها از وحدت به عنوان تیمی خطرناک یاد کرده بود و چندین بازی تجربه شکست مقابل این تیم را داشت.

جلالی در دهه 70 بیشتر در تیم‌های پایه کار کرد. وی در این سال‌ها هدایت تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و تیم نیروهای مسلح ایران را برعهده داشت.

لیگ برتر

مجید جلالی جزو مربیانی است که تیمی را در لیگ برتر به قهرمانی رسانده است. تیم پاس تهران در سال 83 با مجید جلالی تنها قهرمانی خود را جشن گرفته است. جلالی سال 84 نیز صبا باتری را به مقام قهرمانی جام حذفی رساند.

وی با وجود اینکه پاس و صبا را به رقابت‌های آسیایی رساند اما شانس هدایت این تیم‌ها را در باشگاه‌های آسیا نداشته و جای خود را به دنیزلی و ضیایی سپرد.

شاید هدایت تیم تراکتورسازی در باشگاه‌های آسیا بتواند مرحم زخم‌های جلالی از این بابت باشد.

وی سابقه هدایت تیم‌های پاس تهران، صباباتری، شهید قندی، استقلال اهواز و فولاد خوزستان را دارد.

ارائه فوتبال پاک و توجه به بازیکنان بومی و جوان مهمترین خصایص  مربی مشهور به کامپیوتر می‌باشد. فدراسیون فوتبال ایران در سال 1388 به خاطر آن‌چه «بازی پاک و جوانمردانه» نامید، از او تقدیر کرد.

با حضور مجید جلالی به نظر می‌رسد تراکتورسازی به سوی جوانگرایی و بومی گرایی پیش رود و این می‌تواند فرصت خوبی برای بازیکنان جوان منطقه باشد تا شانس خود را در تراکتورسازی امتحان کنند.

مجید جلالی در سال 1335 در محله عارف تهران به دنیا آمد. جلالی فوتبال خود را از زمین قیایی زیر نظر ناصر عبدی در باشگاه البرز شروع کرد و تا سال 1365 در کسوت بازیکن در تیم های وحدت و شاهین بازی کرد.

جلالی مربیگری را از سال 1357 در تیم‌های جوانان و نوجوانان وحدت شروع کرد و تاکنون در تیم‌های وحدت، هما و مقاومت تهران، پیام مقاومت مشهد، سایپا، پاس، صبا باتری، شهید قندی یزد، استقلال اهواز و فولاد خوزستان مربیگری کرده و در سطح ملی هم هدایت تیم‌های ملی نوجوانان ایران، جوانان ایران و تیم نیروهای مسلح ایران را به عهده داشته است.

وی، دوره‌های مربیگری از ابتدایی‌ترین سطح تا بالاترین سطح که مدرک حرفه‌ای مربیگری می‌باشد را طی کرده است.

از افتخارات جلالی می‌توان به قهرمانی و نایب قهرمانی تیم نوجوانان و جوانان وحدت در تهران، قهرمانی در مسابقات جوانان ایران با تیم جوانان تهران، قهرمانی در لیگ برتر و جام اتحادیه ایران با تیم پاس تهران، قهرمانی در جام حذفی ایران و قهرمانی در سوپر جام ایران با تیم صباباتری اشاره کرد.

مجید جلالی در حال حاضر، دبیرکل کانون مربیان فوتبال ایران و مدرس بین‌المللی فیفا هم است.

انتهای پیام/60002/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول