اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

او قرار است فردا در یمن تشییع شود

شهید الحوثی: هر که با امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی درافتاد ورافتاد

شهید حسین الحوثی فرزند جهانی امام خمینی(ره) که قرار است فردا در یمن تشییع شود، می‌گفت: همه کسانی که علیه انقلاب اسلامی ایران در زمان امام خمینی(ره) ایستادند را می‌بینیم که حکومتی پس از حکومتی دیگر طعم ضربه غرب و شکست را چشیدند.

شهید الحوثی: هر که با امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی درافتاد ورافتاد

خبرگزاری فارس ـ سجاد اسلامیان: این روزها یمن شاهد صحنه‌هایی است که کمتر مشابه آن را دیده است و تقریبا تمام مناطق و استان‌های یمن خود را برای روز چهارشنبه آماده می‌کنند که قرار است، در آن روز یکی از مهمترین و بارزترین حوادث این کشور به وقوع بپیوندد.

هم اکنون اکثر دیوارهای خیابان‌ها و کوچه‌ها و میدان‌های یمن و همچنین پایگاه‌های اطلاع رسانی این کشور را تصویر «حسین بدرالدین الحوثی»، بنیانگذار جنبش الحوثی یمن فراگرفته است.

جماعت «انصارالله» حوثی‌ها پنج‌شنبه گذشته پس از ماه‌ها در بیانیه‌ای رسمی کشف جسد «حسین بدر الدین الحوثی»، بنیانگذار و رهبر سابق این جنبش را تایید کرد و به دنبال آن «محمد عبد السلام»، سخنگوی رسمی جماعت در شبکه تلویزیونی «المسیره» وابسته به جنبش الحوثی اعلام کرد که تست‌های «دی ان ای» انجام شده روی جسد و مطابقت آن با ژن‌های یکی از فرزندان حسین الحوثی و فرزندان برادرش ثابت کرد که پیکر تحویل گرفته شده از سوی دستگاه ریاست جمهوری یمن پیکر «حسین الحوثی» می‌باشد و مقرر شد که فردا (چهارشنبه) تشییع و به خاک سپرده شود.

 

 

 

اما شهید حسین الحوثی کیست؟

 

شهید حسین بدرالدین الحوثی رهبر جنبش الحق یمن بود  که در سال 2004 سال‌ها پس از تلاش برای ایجاد اصلاح در رژیم علی عبدالله صالح و انتقادها به دخالت آمریکا و عربستان و تلاش برای احقاق حق شیعیان یمن در نخستین جنگ شمال یمن به شهادت رسید.

اما او یکی از مریدان انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بود که به گفته مطلعان در دهه شصت برای آشنایی با اندیشه‌های امام خمینی(ره) به قم سفر کرد و بسیاری از کتاب‌های او را مطالعه کرد.

وی در یکی از معروف‌ترین سخنرانی‌های خود با عنوان «خطر ورود آمریکا به یمن» تاثیرات اندیشه‌های جنبش خود از انقلاب امام خمینی(ره) را ارائه داد.

 

*شهید حسین الحوثی: امام خمینی(ره) کلمه «شیطان بزرگ» را بر مسمای درستی نهاد

 

او در این سخنرانی می‌گوید: امام خمینی(ره) آمریکا را «شیطان بزرگ» نامید چراکه او[آمریکا] ورای همه شرور است چون آنکه بر آمریکا حکم می‌راند و بر آمریکا مسلط است یهود است و یهود همانی است که خدا در قرآن کریم از آن در آیات بسیاری حکایت کرده است.

 

 

وی معتقد است که امام خمینی(ره) کلمه «شیطان بزرگ» را بر مسمای درستی نهاده و می‌افزاید: برای همین است که امام خمینی(ره) می‌گوید «افتخار می‌کنیم که دشمنی چون آمریکا داریم چراکه این بر بصیرت ما می‌افزاید» چه اینکه می‌گوید «اگر ببینم آمریکا به من به چشم دوست می‌نگرد در خودم شک می‌کنم».

شهید حسین الحوثی در این سخنرانی نگرانی‌های بی‌مورد از آمریکا در یمن را رد می‌کند و به الگوی ایران اشاره می‌کند و می‌گوید: می‌گویند اگر آمریکا نباشد ما را محاصره و تحریم می‌کنند در عراق و ایران تجربه کردند اتفاقی نیافتاد دنیا تغییر کرده و پر از راه‌های متعدد است.

 

* شهید حسین الحوثی: امام خمینی(ره) امامی عادل و متقی بود

 

اما مهمترین فراز او در این سخنرانی اما این است که گفت: همه کسانی که علیه انقلاب اسلامی ایران در زمان امام خمینی(ره) ایستادند را می‌بینیم که حکومتی پس از حکومتی دیگر چشیدند ... آنانکه همراه با عراق و علیه جمهوری اسلامی که همچنان دشمن‌ترین دشمن آمریکا و اسرائیل است چون امام خمینی(ره) به واقع می‌خواست اعراب را از هیمنه آمریکا و کشورهای غرب آزاد کند و بر اسرائیل غلبه کند اما همه در برابر او ایستادند و می‌بینیم که همه آنها که ایستادند چگونه توسط کسانی که حمایتشان کردند ضربه خوردند.

 

 

 

وی افزود: کویت ضربه خورد؛ عراق ضربه خورد؛ آیا اینگونه نیست؟ و عربستان از سوی عراق ضربه خورد و ضربه اقتصادی سنگینی از سوی آمریکا دید؛ یمن نیز با تعداد زیادی از ارتشیان خود به جنگ ایران رفت تا با انقلاب اسلامی به مبارزه کند.

شهید حسین الحوثی در سخنرانی خود تاکید می‌کند: امام خمینی(ره) امامی عادل، امامی متقی و امامی عادل بود و همانگونه که در حدیث آمده دعوتش رد کردنی نیست و توقع می‌رود رئیس جمهور یمن(علی عبدالله صالح) و ارتش آن عقوبت این عمل خود(جنگ با انقلاب اسلامی) را ببینند.

و اینک این شهید انقلاب اسلامی و فرزند امام خمینی(ع) فردا در حالی در یمن تشییع و به خاک سپرده می‌شود که پس از انقلاب اخیر در یمن اینک نتیجه پیش‌بینی‌های این شهید بزرگوار محقق شده و علی عبدالله صالح که روزی به جنگ با انقلاب اسلامی برخاست امروز از صدر به ذیل آمده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول