اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

یک منبع آگاه به فارس خبر داد:

محکومیت وکیل خانواده رفسنجانی به حبس و محرومیت از وکالت

وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی از سوی دادگاه انقلاب، به دلیل افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به حبس و محرومیت از وکالت محکوم شد.

محکومیت وکیل خانواده رفسنجانی به حبس و محرومیت از وکالت

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس از محکومیت قضایی سید محمود علیزاده ‌طباطبایی وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی توسط دادگاه انقلاب خبر داد.

وی یادآور شد که دادستان تهران به عنوان مدعی العموم و معاون وی به عنوان شاکی خصوصی از علیزاده‌طباطبایی به اتهام "انتشار مطالب خلاف واقع، نشر اکاذیب و شایعات به قصد تشویش اذهان عمومی" و "افترا" شکایت کرده بودند.

این منبع آگاه گفت: پس از تنظیم کیفرخواست در دادسرا و ارائه آن به دادگاه، شکایات مطروحه با ابلاغ ویژه رئیس قوه قضائیه در شعبه 1 دادگاه انقلاب رسیدگی شد.

وی اعلام کرد: علیزاده‌طباطبایی در نهایت به استناد مواد 47، 697 و 698 قانون مجازات اسلامی به اتهام افترا به 4 ماه حبس تعزیری و به اتهام نشر مطالب خلاف واقع به 50 شربه شلاق و همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به 5 سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شد.

این منبع آگاه خاطر نشان کرد که رأی صادره بدوی بوده و در مدت قانونی قابل تجدیدنظر خواهی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول