اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی:

گمرک تنگ ‌‌نظری نکند/ قانون کالای همراه مسافر را در منطقه آزاد ارس اجرا کند

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از گمرک انتظار داریم که از تنگ‌نظری اجتناب کند، گفت: امکانات لازم گمرکی سریعا باید آماده و اجرای قانون کالای همراه مسافر در منطقه آزاد ارس به صورت عمومی به مردم اعلام شود.

گمرک تنگ ‌‌نظری نکند/ قانون کالای همراه مسافر را در منطقه آزاد ارس اجرا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرخ مسجدی ظهر امروز در نشست بررسی اجرای قانون معافیت کالای همراه مسافر در منطقه آزاد ارس، با اشاره به ابلاغ این قانون، خاطرنشان کرد: انتظار داریم که با هماهنگی‌های لازم شاهد تاثیرگذاری قانون کالای همراه مسافر در ابعاد مختلف باشیم.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که با اجرای این قانون در منطقه آزاد ارس، بخش عمده‌ای از کالاهایی که به صورت قاچاق از مرزهای غربی وارد استان می‌شد با کیفیت و اعتبار بیشتر و با موازین قانونی وارد شود.

مسجدی با تاکید بر هماهنگی دستگاه‌های مسئول در این زمینه، گفت: باید مبنای قانونی حدود و وظایف مسئولان امر مشخص شود و به صورت برنامه‌ریزی شده عمل کنیم تا از این فرصت بزرگ به نحو شایسته استفاده کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه از گمرک انتظار داریم که از تنگ‌نظری اجتناب کند، افزود: امکانات لازم گمرکی سریعا باید آماده و اجرای این قانون به صورت عمومی به مردم اعلام شود.

مسجدی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس، محور توسعه شمال غرب استان است، گفت: درآمدزایی و ایجاد اشتغال در این منطقه تا به حال قابل توجه بوده و امیدواریم با استفاده از فرصت‌های قانونی و تجارب گذشته در سایر مناطق آزاد، زمینه توسعه هر چه بیشتر این منطقه فراهم شود.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس هم در این نشست، قانون کالای همراه مسافر را مزیت بزرگی برای این منطقه دانست و گفت: این قانون شامل مبادلات مرزی، بازارچه‌های مرزی و حمل کالا توسط مسافران و کارگران ایرانی خارج از کشور بوده و در جلفا و نودوز عملیاتی می‌شود.

صادق نجفی با اشاره به تصویب یکسان‌سازی این قانون در مناطق آزاد کشور، گفت: بر این اساس، قانون کالای همراه مسافر در مناطق آزاد ارس، انزلی، ماکو و اروند اجرایی خواهد شد.

وی همچنین گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در منطقه آزاد ارس ارایه کرد که در دست ساخت بودن 90 کارخانه تولیدی و 17 مرکز خرید، افزایش جذب دانشگاه‌های منطقه به 7 هزار نفر، راه‌اندازی قریب‌الوقوع دانشگاه علم و فرهنگ، جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی منطقه و تحصیل 80 نفر از دانشجویان ایرانی خارج از کشور در این منطقه از جمله آنها بود.

به گفته نجفی هر چهار منطقه آزاد ارس شامل جلفا، نودوز، خداآفرین و قلی‌بیگلو عملیاتی شده و در سه نقطه آن (جلفا، نودوز و خداآفرین) عملیات گمرکی انجام می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس همچنین از تفویض وظایف و اختیارات 80 اداره و سازمان به این منطقه خبر داد و افزود: به بقیه ادارات نیز مهلت داده شده تا مجوزهای قانونی برای تفویض اختیارات خود را اخذ کنند.

نجفی با اشاره به اینکه برابر مطالعات باید در حاشیه رود ارس یک منطقه آزاد باشد، افزود: مدیریت یکپارچه مناطق آزاد حاشیه رود ارس در مجمع منطقه به تصویب رسیده و برای تصویب نهایی به هیئت دولت و شورای عالی مناطق آزاد ارایه می‌شود. 

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول