اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شمس تبریزی خبر داد

ساخت مقبره شمس تبریزی تا یک ماه آینده

رئیس بنیاد شمس تبریزی از اختصاص 5 میلیارد تومان برای ساخت مقبره شمس تبریزی تا یک ماه آینده خبر داد.

ساخت مقبره شمس تبریزی تا یک ماه آینده

حجت‌الله‌ایوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خوی با اشاره به تصویب طرح ساخت یادمان شمس تبریزی در هیئت دولت، اظهار داشت: رئیس جمهور با اختصاص بودجه‌ای در ردیف هزینه‌های اختصاصی سازمان میراث فرهنگی موافقت کرد.

رئیس بنیاد شمس تبریزی افزود: بر این اساس بودجه در نظر گرفته شده برای ساخت این مقبره 5 میلیارد تومان است.

ایوبی در خصوص طرح نهایی بارگاه شمس تبریزی، عنوان کرد: طرح نهایی این یادمان در کمیته‌ای در حال بررسی است تا اثری تلفیقی در قالب یک کار خوب از چند طرح معماری و درخور فرهنگ مردم ایران برای تولید انتخاب شود.

ایوبی با اشاره به بودجه ساخت این بارگاه و فراخوان استاد محمدعلی موحد در این خصوص، گفت: نگرانی‌های چندانی در زمینه تامین منابع مالی ساخت این مقبره یاد بود نداریم چرا که داوطلبان بسیاری برای این کار وجود دارند.

رئیس بنیاد شمس تبریزی ادامه داد: امیدواریم ساخت مقبره‌ای در خور و شایسته برای شمس تبریزی بتواند ضمن تبدیل شهر خوی به مرکز گردشگری، زمینه معرفی مفاخر و ادبای ایران به سایر کشورها را فراهم کند.

گفتنی است بعد از احیا و اثبات مزار شمس تبریزی در شهرستان خوی در سال 1386 و آغاز جشنواره‌های سالانه فرهنگی و بین‌المللی در محل بارگاه شمس تبریزی در خوی، مقبره این عارف نامی محل زیارت تشنگان عرفان و تصوف ناب اسلامی از سراسر جهان شده است.

انتهای پیام/61006/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول