اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 92 محقق شد

اعتبارات 8 میلیاردی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد، اعتبارات این نهاد فرهنگی و مذهبی در استان را هشت میلیارد ریال در سال 92 عنوان کرد.

اعتبارات 8 میلیاردی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد

حجت‌الاسلام رضا قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، نقش مساجد در اجرای امور فرهنگی و جذب نوجوانان و جوانان را مهم برشمرد و گفت: تمایل و علاقه جوانان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمدی به برنامه‌های مذهبی و فرهنگی مساجد بسیار زیاد بوده، از این رو باید برنامه‌های متناسب با سنین مختلف در کانون‌های مساجد برنامه‌ریزی و اجرا شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: نشر ارزش‌های دینی در بین جوانان موثر و مفید بوده و جایگاه دین و مسجد و نقش آن‌ها از طریق آموزش در احیای ارزش‌ها و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از کارکردهای موثر این پایگاه اسلامی است.

قاسمی در ادامه به برنامه‌های کانون مساجد استان اشاره کرد و گفت: کارگاه تربیت مربی عفاف و حجاب، کارگاه آموزشی آشنایی با فضای مجازی، اجرای طرح قرآنی1447، حمایت از گروه‌های نمایشی، تولید و تربیت گروه‌های سرود، عرضه و حمایت از تولیدات هنری از برنامه‌های این نهاد فرهنگی و مذهبی است.

این مسئول حمایت از کلاس‌های پیش دبستانی قرآنی، برگزاری دوره‌های روانشناسی دینی در مساجد، مشاوره‌های ازدواج و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، برگزاری اردوی اندیشه‌های آسمانی در مشهد مقدس و حمایت و تشکیل هسته‌های پژوهشی را از دیگر برنامه این دبیرخانه عنوان کرد.

حجت‌الاسلام قاسمی اجرای طرح تلاوت نور و حمایت از کرسی‌های قرآن، حضور در جشنواره بزرگ جوانان مساجد، برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت، برگزاری طرح اوقات فراغت تابستانی و برگزاری دومین همایش کشوری مساجد و جهان اسلام را از شاخص‌ترین برنامه‌های سال جاری دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد برگزاری هفته کتاب و بیمه فعالان فرهنگی مساجد برای دومین سال متوالی را از  دیگر برنامه‌های دبیرخانه استان دانست.

قاسمی اعتبارات امسال این مجموعه را قریب به هشت میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: علاوه بر این میزان کتاب‌های دینی و عمومی و اقلام فرهنگی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیز از طرف ستاد عالی مساجد کشور خریداری و در اختیار کانون‌های استان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول