اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران خبر داد

اذعان کشورهای پیشرفته علمی بر توانمندی‌های رباتیک کشور

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران با بیان اینکه کشورهای پیشرفته، توانمندی‌های کشورمان را چشمگیر می‌دانند، گفت: کارشناسان کشورهای پیشرفته سطح مسابقات ربوکاپ آزاد ایران را هم‌تراز با مسابقات جهانی ربوکاپ ارزیابی می‌کنند.

اذعان کشورهای پیشرفته علمی بر توانمندی‌های رباتیک کشور

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مرتضی موسی‌خانی رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران با اشاره به اینکه نمایش توانمندی‌های علمی ایرانیان در سطح بین‌المللی سبب ارتقاء جایگاه علمی کشورمان شده است، اظهار داشت: مسابقات جهانی ربوکاپ فرصتی است که در آن توانمندی‌های پژوهشگران کشورمان در عرصه رباتیک به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تبادل اطلاعات را یکی دیگر از دستاوردهای اینگونه مسابقات برشمرد و بیان داشت: در فضاهای علمی اشتیاق پژوهشگران برای تبادل علمی بیشتر نمایان می‌شود و با ردوبدل کردن اطلاعات علمی به جریان پیشرفت علوم مختلف کمک شایانی می‌کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران را دارای جایگاه جهانی دانست و با اشاره به دیدارهای خود با مسئولان فدراسیون جهانی ربوکاپ ادامه داد: آنان در این دیدارها با برشمردن توانمندی‌های کشورمان در علوم مختلف به خصوص رباتیک، پیشرفت ایران را در این علم چشمگیر می‌دانند و سطح مسابقات ربوکاپ آزاد ایران را همتراز با مسابقات جهانی ربوکاپ ارزیابی می‌کنند.

وی برد تیم‌های ایرانی مقابل دانشگاه‌های معتبر دنیا از کشورهای آمریکا، آلمان، پرتغال، ایتالیا، ژاپن، چین، استرالیا و کشورهای دیگر را نشان از جایگاه ممتاز کشورمان در علوم رباتیک دنیا دانست و افزود: سرمایه گذاری بیشتر روی مباحث و پژوهش‌های رباتیک، بی شک ایران را در زمره برترین‌های دنیا در این علم قرار خواهد داد.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران به تحریم‌ها و فشارها‌ی سیاسی علیه ایران اشاره و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز این قبیل مسابقات، عرضه توانمندی‌ها و استعدادهای ناب ایرانی در زمینه‌های علمی  است و هر چه این استعدادها بیشتر به نمایش درآید بی تاثیر بودن تحریم‌ها نسبت به رشد علمی کشورمان را به جهانیان ثابت می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول