اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

یک روانپزشک در گفت‌وگو با فارس:

گرایش به قلیان و سیگار نشانه افسردگی نوجوانان است

یک روانپزشک گفت: افسردگی در نوجوانان 1۵ تا 17 ساله می‌تواند به صورت گرایش به سیگار، قلیان، انجام رفتارهای بزهکارانه، افت تحصیلی و ارتباطات جنسی نامعقول بروز پیدا کند.

گرایش به قلیان و سیگار نشانه افسردگی نوجوانان است

هادی معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: علامت افسردگی در کودکان و نوجوانان با افسردگی در بزرگسالان متفاوت است چرا که افسردگی در بزرگسالان به صورت گریه، خستگی، گوشه‌گیری، افکار خودکشی، عدم تمایل به کار کردن، افت عملکرد و مسائلی از این قبیل خود را نشان می‌دهد.

این روانپزشک گفت: در کودکان و نوجوانان علائم افسردگی بیشتر به صورت پرخاشگری است.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: در سنین پائین‌ علائم افسردگی می‌تواند به صورت تغییر تغذیه، تغییر رفتار، افزایش چسبندگی به مادر، عدم ارتباط منطقی با همسالان، اختلال خواب، گریه کردن، گوشه‌گیری و شب ادراری بروز پیدا کند.

این روانپزشک ادامه داد: در سنین بالاتر و در سنین 15 تا 17 سال،‌ افسردگی می تواند به صورت گرایش به سیگار، قلیان، انجام رفتارهای بزهکارانه، افت تحصیلی و ارتباطات نامعقول آشکار شود.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بیان داشت: والدین در مواجهه با چنین رفتارهایی در کودک یا نوجوان خود باید از انجام رفتارهای خشن، کتک‌زدن ، محدود کردن و استفاده از اجبار برای تغییر رفتار فرزند خود بپرهیزند و سعی کنند در اولین فرصت با یک مشاور تماس گرفته و از او راهکار مناسب را جویا شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول