اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیسیون ماده 5 آذربایجان غربی تصویب شد

طرح انتقال پادگان لشکر 64 پیاده ارومیه به خارج از شهر

طرح انتقال پادگان لشکر 64 پیاده ارومیه به خارج از شهر مورد تصویب کمیسیون ماده پنج آذربایجان غربی رسید.

طرح انتقال پادگان لشکر 64 پیاده ارومیه به خارج از شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از سایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی جلسه بررسی نحوه انتقال پادگان ارتش به خارج از شهر ارومیه به ریاست معاون امور عمرانی استاندار و با حضور معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش، فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب ارتش و اعضای کمیسیون ماده پنج استان در محل سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد.

در این جلسه سید جواد محمودی، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ضمن ابراز خرسندی از ملاحظه دست نوشته مقام معظم رهبری در خصوص موافقت با خروج پادگان لشکر 64 ارومیه از داخل شهر، گفت: امیدواریم طرح انتقال پادگان لشکر 64 پیاده ارومیه به خارج از شهر با تسریع و همکاری مسئولان مربوطه انجام گیرد.

وی افزود: با پیگیری‌های مکرر استاندار و مسئولان ارشد استانی در خصوص به ثمر نشستن طرح انتقال پادگان لشکر 64 پیاده ارومیه به خارج از شهر، شاهد موافقت با این طرح در روزهای پایانی دولت دهم هستیم که از مسئولین ارتش کمال تشکر را داریم.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در پایان سخنان خود، خطاب به مدیران شهری ارومیه، عنوان کرد: پس از اخذ موافقت، اکنون بحث اصلی در انتقال پادگان لشکر 64 به خارج از شهر، شیوه اجرایی اقدامات و زمانبندی آن است که باید توجه جدی‌تر و ویژه‌تری شود.

در این جلسه، همچنین امیر سرتیپ «حسینی» معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گزارشی با اشاره به نظر مثبت رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهان ارشد ارتش در خصوص خارج کردن پادگان از داخل شهر، عنوان کرد: در چند سال اخیر اقدامات خوبی در راستای خارج کردن پادگان‌های ارتش از داخل شهرها در تمام نقاط کشور انجام گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 5 میلیون متر مربع از پادگان‌های ارتش در سراسر کشور در دست بازسازی و تعمیر است که این خود نشان دهنده عزم راسخ برای نوسازی و انتقال پادگان‌ها به خارج از شهرها است.

معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: در خصوص انتقال پادگان لشکر 64 پیاده ارومیه به خارج از شهر نیز تمام عزم مسئولان و فرماندهان ارشد ارتش بر خروج سریع این پادگان راسخ بوده و به همین دلیل باید اقدامات لازم به طور سریع انجام گیرد.

در ادامه، امیرسرتیپ حشمت الله ملکیان فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با تقدیر از استاندار، معاون امور عمرانی و سایر مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی در خصوص همکاری برای رفع موانع موجود در راستای خارج کردن پادگان لشکر 64 پیاده ارومیه از شهر، گفت: تمام مدیران و مسئولان ارشد استانی و شهرستانی در راستای خارج کردن پادگان لشکر 64 پیاده ارومیه از داخل شهر همکاری‌های مناسب و مطلوبی داشته‌اند که به همین دلیل باید از تمام این مسئولان دلسوز قدردانی به عمل آوریم.

وی اضافه کرد: ارتش نیز در بحث خارج کردن پادگان لشکر 64 از داخل شهر هیچ غفلتی نداشته و با تمام توان در کنار مسئولان استانی بوده تا به این ترتیب امروز شاهد تحقق یافتن مقوله خروج پادگان از داخل شهر باشیم.

در پایان این جلسه، اعضا به ارائه نظرات خود در خصوص طرح انتقال پادگان لشکر 64 پیاده ارومیه به خارج از شهر پرداخته و در نهایت این طرح به تصویب اعضای کمیسیون ماده پنج استان رسید.

امتداد خیابان امام حداکثر تا 2 ماه آینده بازگشایی می‌شود.

بر اساس مصوبات این جلسه، مقرر شد پس از صدور دستور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران پادگان شماره یک لشکر 64 پیاده ارومیه، واقع در ضلع جنوبی خیابان ارتش، حداکثر تا دو ماه آینده تخلیه و عبور و مرور وسائط نقلیه به طور موقت از داخل پادگان انجام گیرد.

همچنین این مصوبه در خصوص تعیین تکلیف محل بیمارستان 523 منطقه‌ای ارتش نیز تصریح می‌کند: تا زمان مشخص کردن فضای جایگزین و ساخت بیمارستان در محل مذکور، محل فعلی بیمارستان به صورت میدان طراحی و عبور و مرور از طریق میدان انجام خواهد گرفت.

گفتنی است، این جلسه به ریاست معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی و با شرکت معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب ارتش و تمام اعضای کمیسیون ماده پنج آذربایجان غربی تشکیل شد.

انتهای پیام/61001/ط/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول