اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خبر داد

راه‌‌اندازی اولین شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی در نمین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از احداث ساختمان و راه‌اندازی شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی در نمین خبر داد.

راه‌‌اندازی اولین شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی در نمین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در نشست با فرماندار شهرستان نمین اظهار داشت: این دانشگاه هر چند زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اردبیل فعالیت می‌کند اما از لحاظ ساختار فعالیت این مجموعه جدا از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل می‌باشد که به نظر می‌رسد دارای تشکیلاتی قوی و منسجم باشد.

وی اعتبار اولیه برای احداث ساختمان این دانشگاه بین‌المللی را پنج هزار متر مربع اعلام کرد و افزود: برای ساخت ساختمان این دانشگاه به 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

پورفرضی تصریح کرد: با این اعتبار امیدواریم ساختمان مورد نظر را در موعد مقرر تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم تا در اختیار این مجموعه برای تقویت و توسعه روزافزون قرار گیرد.

این مسئول در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: از مهر ماه امسال در این دانشگاه 30 نفر دانشجو در رشته پزشکی، 30 نفر در رشته دندان‌پزشکی، 25 نفر در رشته داروسازی و پنج نفر در رشته بیوشیمیایی در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته می‌شوند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این دانشگاه در آینده نزدیک زمینه مساعد برای جذب دانشجویان خارجی و حضور آنها در این دانشگاه بین‌المللی نیز فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه بیان کرد: مراحل اخذ مجوز این شعبه پایان یافته و ساختمان این دانشگاه بلافاصله پس از مشخص شدن مکان در این شهر احداث می‌شود.

پورفرضی یادآور شد: ‌دانشجویان برای این دانشگاه در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد از داخل و خارج از کشور پذیرش می‌شوند.

در ادامه این جلسه امام جمعه شهرستان نمین نیز در سخنانی با اشاره به سوابق درخشان و روشن نمین در تأسیس و راه‌اندازی مراکز علمی، فرهنگی و دانشگاهی گفت: ‌تنها راه توسعه و آبادانی این شهرستان در گرو توسعه مراکز آموزش عالی و فرهنگی است.

حجت‌الاسلام علی رحیمی از خیرین منطقه خواست برای جذب و ایجاد دانشگاه‌ها و واحدهای مختلف آموزش عالی در این شهرستان همت کنند.

فرماندار نمین نیز به منافع ایجاد این دانشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از مزایای این شهرستان دسترسی آسان برای دانشجویان و اساتید به فرودگاه و انجام پروازها به سایر مناطق است.

سید تقی دریتیم از آماده‌سازی 10 هکتار زمین برای احداث این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: جانمایی و تحویل این مکان در آستانه انجام است.

وی از برگزاری همایشی با حضور خیرین نمینی مقیم تهران خبر داد و خاطر نشان کرد: از تمام خیرین و فرهنگ دوستان انتظار داریم برای تأمین سهم سه میلیارد و 300 میلیون تومانی تعیین شده برای هسته مردمی احداث ساختمان این دانشگاه مشارکت کنند.

انتهای پیام/62006/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول