اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهاد دانشگاهی قزوین خبر داد

درمان ناباروری در قزوین با حداکثر 4 میلیون تومان هزینه

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد قزوین گفت: با افتتاح مرکز درمان ناباروری از راه دور زوجین می‌توانند با پرداخت حداکثر چهار میلیون تومان هزینه، ناباروری خود را درمان کنند.

درمان ناباروری در قزوین با حداکثر 4 میلیون تومان هزینه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین فائزی بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از نخستین مرکز درمان ناباروری از راه دور که با حضور سعید قاضی مغربی معاون فنی و پژوهشی جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه درمان ناباروری، زوجین در این مرکز 500 هزار تا چهار میلیون تومان هزینه می‌پردازند که این رقم در مراکز دیگر بین 15 تا 20 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه افراد بهره‌مند از بیمه درمانی پایه و تکمیلی فقط 10 درصد هزینه را پرداخت می‌کنند، افزود: در این مرکز علاوه بر سونوگرافی٬ آزمایشات ویژه ناباروری انجام می‌شود که هزینه‌های درمانی این مرکز در حوزه آزمایشگاهی در مقایسه با سایر آزمایشگاه‌ها از 50 درصد تخفیف برخوردار است.

این مسئول با اشاره به صنعتی بودن استان قزوین خاطرنشان کرد: استان‌های صنعتی معمولاً بالا‌ترین میزان ناباروری را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص می‌دهند.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد قزوین، ناباروری را یکی از سه عامل نخست طلاق در کشور عنوان کرد و گفت: بنابر آمارهای غیر رسمی درصد قابل توجهی از طلاق‌ها به دلیل ناباروری است.

فائزی تصریح کرد: به دلیل مسافت طولانی و هزینه بالای درمان در مراکز ناباروری شهرهای دیگر با افتتاح این مرکز گام بزرگی در این بخش برداشته می‌شود و ادامه فعالیت به حمایت مسئولان استانی نیاز دارد.

این مسئول عنوان کرد: در این طرح که با همکاری جهاد دانشگاهی واحد قم اجرا می‌شود، پس از مراجعه بیماران به مرکز درمان ناباروری از راه دور، اطلاعات آنان به صورت آنلاین به متخصصان مرکز درمان ناباروری قم منتقل می‌شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد قزوین در خصوص مزایای استفاده از این مرکز تصریح کرد: در درمان ناباروری از راه دور٬ بیمار درمان خود را در قزوین شروع و فقط برای انجام عمل به شهر قم مراجعه می‌کند که این روش ضمن کاهش هزینه‌های درمان برای بیماران، در سلامتی جنین نیز مؤثر است.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید اکبر حسینی‌نژاد قائم مقام تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و آیت‌الله هادی باریک‌بین٬ نماینده ولی فقیه در استان قزوین نیز حضور داشتند.

گفتنی است، مرکز تله‌مدیسین درمان ناباروری قزوین در خیابان فلسطین شرقی قبل از چهارراه پادگان واقع شده است.

انتهای پیام/77011/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول