اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهشکده اخلاق و روانشناسی پژوهشگاه قرآن و حدیث خبر داد

تدوین منابع درسی رشته روانشناسی اسلامی گرایش روانشناسی مثبت‌گرا

مدیر پژوهشکده اخلاق و روانشناسی پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: تحلیل روانشناختی صفات مکارم الاخلاق و تدوین منابع درسی رشته روانشناسی اسلامی گرایش روانشناسی مثبت‌گرا از اهداف کوتاه مدت دو ساله گروه روانشناسی این پژوهشکده است.

تدوین منابع درسی رشته روانشناسی اسلامی گرایش روانشناسی مثبت‌گرا

حجت‌الاسلام هادی صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تاسیس پژوهشکده اخلاق و روان شناسی پژوهشگاه قرآن و حدیث در سال 91 اظهار کرد: موضوع اخلاق از موضوعاتی است که بخش وسیعی از متون دینی اعم از آیات قرآن و احادیث معصومان (ع) به آن اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه پرداختن به اخلاق، یکی از رسالت‌های مهم علوم اسلامی است گفت: پیشوایان دینی توجه زیادی به رفتار آدمی داشته‌اند و از سوی دیگر علوم رفتاری از اهمیت فراوانی برخوردار است، پرداختن به این علوم و ارائه دیدگاه‌های دینی یا مبتنی بر آموزه‌های دینی در شمار رسالت‌های این پژوهشکده تعریف شده است.

مدیر پژوهشکده اخلاق و روان شناسی پژوهشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این پژوهشکده جبران خلأ موجود در موضوع علم اخلاق و علوم رفتاری با توجه به رویکرد اسلام بوده است.

وی با اشاره به اهداف پژوهشکده اخلاق و روان شناسی گفت: تبیین روشمند و علمى آموزه‏هاى اخلاقى، روان‌شناختی و جامعه‌شناختی مبتنى بر قرآن و حدیث و نظریه‏پردازى در حوزه اخلاق، روان شناسی و جامعه‌شناسی اسلامى و آشکار ساختن برترى‏هاى دیدگاه‌های اسلامى بر سایر دیدگاه‏ها و نظریه‏ها در این حوزه‌ها از جمله اهداف این پژوهشکده است.

صادقی خاطرنشان کرد: نظریه‏پردازى و تولید دانش، انجام پژوهش‏هاى کاربردى، تطبیقى و تلفیقى، تربیت پژوهشگران نمونه و برگزارى همایش‏ها و نشست‏هاى تخصصى از جمله وظایف این پژوهشکده است.

وی عنوان داشت: تولید و نشر علم دینی در راستای ایجاد تحول بنیادین در دانش روان شناسی، ارائه الگوی زندگی دینی و دفاع از آموزه‌های روان‌شناختی قرآن و حدیث از مهم‌ترین مأموریت‌های گروه روان‌شناسی اسلامی پژوهشکده اخلاق و روان‌شناسی است.

مدیر پژوهشکده اخلاق و روان‌شناسی پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به اهداف بلند گروه روان‌‌شناسی گفت: تحلیل روان‌شناختی صفات عقل و جهل، آزمون برای صفات، تهیه بسته‌های آموزشی و درمانی برای صفات و تدوین شیوه‌نامه پژوهش‌های روان‌شناختی در متون دینی از جمله این اهداف است.

وی خاطرنشان کرد: تحلیل روان‌شناختی صفات مکارم الاخلاق و تدوین منابع درسی رشته روان‌شناسی اسلامی گرایش روان‌شناسی مثبت‌گرا از اهداف کوتاه مدت دو ساله گروه روان‌شناسی این پژوهشکده است.

صادقی با بیان اینکه گروه اخلاق نظری ارائه نظریات اسلامی در حوزه اخلاق نظری را پیگیری می‌کند گفت: تدوین یک دوره فلسفه اخلاق اسلامی در حوزه اهداف بلند مدت و تدوین بخش اخلاق هنجاری اسلامی در بخش اهداف کوتاه مدت قرار می‌گیرد.

وی عنوان داشت: اخلاق عملی و کاربردی از دیگر گروه‌های پژوهشکده اخلاق و روان‌شناسی است که ارائه نظریات اسلامی در حوزه اخلاق عملی و کاربردی و عرضه علمی معارف ناب دینی در حوزه اخلاق را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/78003/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول