اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل تاکسیرانی ارومیه خبر داد

فعالیت بیش از 7000 تاکسی در ارومیه

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری ارومیه گفت: هم اکنون بیش از 7 هزار تاکسی در ارومیه فعالیت دارند.

فعالیت بیش از 7000 تاکسی در ارومیه

محمدتقی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تاکسی نقش مهمی در انتقالات و جابجایی‌های درون شهری افراد دارد؛ که توجه به ساماندهی این ناوگان امری مهم و ضروری بوده و نباید از آن غفلت کرد.

وی در این راستا از آغاز اجرای فاز نخست نصب تاکسی‌متر و کارت‌خوان هوشمند بر روی تعدادی از تاکسی‌های ارومیه، در ماه آینده خبر داد و افزود: در فاز نخست اجرای این طرح، تاکسی‌های فرودگاه و ترمینال شهر، به این امکانات مجهز می‌شوند تا در صورت اجرای موفق آن، عملیات نصب این سامانه‌های هوشمند بر روی سایر تاکسی‌ها نیز پیگیری شود.

ابراهیمی با اعلام اینکه روزانه بیش از 7 هزار تاکسی در ارومیه برای نقل و انتقالات مردم فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: هم اکنون 2 هزار و 607 دستگاه، در قالب تاکسی گردشی در سطح شهر فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 35 درصد حمل و نقل درون شهری ارومیه بر عهده تاکسی‌ها است، گفت: تعداد تاکسی خطی پلاک قرمز فعال در ارومیه یک هزار و 276 دستگاه است که 2 هزار و 42 دستگاه خودرو نیز در قالب تاکسی پلاک سفید خطی و آژانس در شهر نسبت به جابجایی افراد اقدام می‌کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری ارومیه در این میان از وجود 81 دستگاه تاکسی ون در ارومیه خبر داد و افزود: 67 دستگاه نیز به طور خاص، در قالب تاکسی‌های ویژه فرودگاه، در راستای انتقال مسافران هوایی این شهر به فرودگاه و بالعکس فعالیت می‌کنند.

ابراهیمی بر ضرورت وجود آژانس‌های تلفنی برای انجام سفرهای مطمئن درون شهری خبر داد و گفت: هم اکنون هزار و 171 تاکسی تلفنی در شهر فعالیت می‌کنند که وجود ‌آنها برای انجام جابجایی‌های برخی اقشار نظیر سالمندان، معلولان و زنان و کودکان جنبه حساس و بسیار مهمی دارد و بخش قابل توجهی از انتقالات افراد در قالب این تاکسی‌ها صورت می‌گیرد. 

انتهای پیام/61006/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول